Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > UZMANLIK DALI ANTRENÖRLÜK UYGULAMASI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK DALI ANTRENÖRLÜK UYGULAMASI II Birinci düzey BSA 408 Zorunlu 8 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NAZMİ SARITAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÇAĞRI ÇELENK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze- Gözlem Tekniği- İnterakftif Eğitim
Dersin amacı Bu ders uzmanlık eğitimi verilen branşların antrenörlük uygulamasını öğretmek ve pekiştirmeye yöneliktir. İlgili branşa yönelik sporcuların yetiştirilmesi ve gelişimlerinin sağlanması amacıyla görev alan antrenörlerin uluslararası kural ve tekniklere uygun olarak yetişmeleri, eğitimlerinin geliştirilmesi ve bir sistem içerisinde bilimsel temellere dayalı çalışmalarının sürdürülmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Antrenörlük Deneyiminin kazandırlması.

Dersin içeriği
1- Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler
2- Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme
3- Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi
4- Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi
5- Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme
6- Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi
7- Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi
8- Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi
9- Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi
10- Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi
11- Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi
12- Kamp programları ve planlaması
13- Maç analizini uygulama ve geliştirme
14- Maç analizlerini değerlendirme
15- Final sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Antrenörlük kavramını tanımlar, mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
2- İdeal antrenörün nasıl olması gerektiğini anlatır.
3- Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
4- Antrenörlükte öğretim tekniklerini ifade eder.
5- Antrenörlükte yıllık plan yapmasını bilir.
6- Çocuk ve gençlerde antrenman metotlarını bilir.
7- Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar.
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     112
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Antrenör Eğitimi ve İlkeleri. Yaşar SEVİM-Fehmi TUNCEL-Emre EROL
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar