Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Grafik Tasarimi > DENEYSEL TİPOGRAFİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DENEYSEL TİPOGRAFİ Birinci düzey GRFU003 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK/UYGULAMA
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin tipografiye dair bildiklerini sorgulayarak, alışılagelmiş biçimlerin dışına çıkmalarını teşvik etmek, tipografi ile algı, mekân, materyal ve anlam arasında yeni ilişkiler kurmalarını sağlamak ve özgün, kavramsal temelli tipografik üretimler geliştirmelerine olanak tanımaktır.
Dersin tanımı Deneysel Tipografi dersi, tipografinin geleneksel sınırlarının ötesine geçerek harf, kelime ve metinlerin biçimsel, algısal ve mekânsal potansiyelini araştırmayı amaçlayan uygulamalı bir derstir. Tipografinin işlevsel ve estetik boyutları, deneysel yöntemlerle yeniden düşünülerek, öğrencilere alternatif ifade biçimleri geliştirme imkânı sunar.

Dersin içeriği
1- Tanışma, ders içeriği ve beklentiler hakkında bilgilendirme
2- Proje-1: Harflerin Biçimsel Potansiyeli / Brief paylaşımı, eskiz çalışmaları
3- Proje-1 kritik ve geliştirme
4- Son ürün öncesi kritikler (refine)
5- Proje-2: Algı Manipülasyonu / Brief paylaşımı, eskiz çalışmaları
6- Proje-2 kritik ve geliştirme
7- Son ürün öncesi kritikler (refine)
8- Proje-1 ve Proje-2’nin sunumu
9- Vize
10- Proje-3: Tipografi ve Mekân / Brief paylaşımı, eskiz çalışmaları
11- Proje-3 kritik ve geliştirme
12- Proje-3 mekân entegrasyonunun test edilmesi
13- Proje-3’ün sunumu
14- Proje-4: Deneysel Tipografi Konsepti / Brief paylaşımı, eskiz çalışmaları
15- Proje-4 kritik ve geliştirme
16- Son ürün öncesi kritikler (refine)
17- Proje-4’ün sunumu
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, harf formlarının biçimsel potansiyelini analiz eder ve alternatif yorumlar geliştirir.
2- Tipografinin algı üzerindeki etkilerini keşfeder ve bu etkileri tasarımlarına entegre eder.
3- Farklı malzeme, teknik ve formatları kullanarak deneysel tipografi uygulamaları gerçekleştirir.
4- Tipografi ile mekân arasındaki ilişkiyi yorumlar ve mekâna özgü tipografik çözümler üretir.
5- Bağımsız bir konsept geliştirerek deneysel bir tipografi projesi oluşturur.
6- Eleştirel düşünme yoluyla tipografik çalışmalarını geliştirir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2- Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3- Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4- Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5- Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6- Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7- Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8- Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9- Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10- Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11- Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12- Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13- Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14- Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15- Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 4 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     107
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar