Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji(doktora) > RUMENDE SİNDİRİMİN SAPTANMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUMENDE SİNDİRİMİN SAPTANMASI Üçüncü düzey VHB 526 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OSMAN KÜÇÜK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Erol BAYTOK Prof.Dr. Berrin K.GÜÇLÜ Prof.Dr. Osman KÜÇÜK, Prof. Dr. Kanber KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş.Gör. Sena YILMAZ
Dersin veriliş şekli Yüz yüze sunum, Soru-cevap anlatım
Dersin amacı Rumende Sindirimin Saptanması Hakkında Bilgi Vermek
Dersin tanımı Rumende Sindirimin Saptanmasının Hayvan Beslemedeki Önemi

Dersin içeriği
1- İn vivo sindirim denemeleri
2- İn vivo sindirim denemeleri
3- İn vivo sindirim denemeleri
4- İn vivo sindirim denemeleri
5- Klasik sindirim denemesi (dışkı toplama yöntemi)
6- Klasik sindirim denemesi (dışkı toplama yöntemi)
7- Klasik sindirim denemesi (dışkı toplama yöntemi)
8- İndikatör yöntemi
9- İndikatör yöntemi
10- ara sınav
11- İn situ sindirim denemeleri
12- İn situ sindirim denemeleri
13- İn situ sindirim denemeleri
14- İn vitro sindirim denemeleri
15- İn vitro sindirim denemeleri
16- İn vitro sindirim denemeleri
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İn vivo sindirim denemeleri hakkında bilgi sahibi olması
2- Klasik sindirim denemesi (dışkı toplama yöntemi) hakkında bilgi sahibi olması
3- İndikatör yöntemi hakkında bilgi sahibi olması
4- İn situ sindirim denemeleri hakkında bilgi sahibi olması
5- İn vitro sindirim denemeleri hakkında bilgi sahibi olması
6- İn situ sindirim denemeleri hakkında bilgi sahibi olması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7- Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8- Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9- Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997: Yemler ve Teknolojisi.
Yardımcı Kaynaklar 1.ERGÜN, A., ÇOLPAN, İ., YILDIZ, G., KÜÇÜKERSAN, S., TUNCER, Ş.D., YALÇIN, S., KÜÇÜKERSAN, M.K., ŞEHU, A., 2002:Yem Hijyeni ve Teknolojisi. 2.ENSMİNGER, M.E., OLDFİELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990:Feeds and Nutrition.

Ders ile ilgili dosyalar