Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Özel Hukuk (tezsiz.yük.lis.i.ö.) > ANAYASA YARGISI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANAYASA YARGISI İkinci düzey HKK 522 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ EYLEM ÇAKMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜNDÜZ ALP ASLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Abdülkadir SAKA, Arş. Gör. Eda DEMİRSOY AŞIKOĞLU
Dersin veriliş şekli Ders teorik olarak yüzyüze verilmektedir.
Dersin amacı Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğünün uygulamaya geçmesinde ki en önemli mekanizma olan anayasa yargısının işleyişi ve anayasaya aykırılıkların nasıl giderileceği ile anayasa yargısının demokratik ve siyasi hayattaki yerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Anayasa yargısı kavramının temel nitelikleri, varlık koşulları, önemi ve sonuçları

Dersin içeriği
1- Anayasa kavramı
2- Anayasaya uygunluk kavramının tartışılması
3- Anayasa mahkemesi kurumunun niteliği
4- Türkiye anayasalarında anayasa mahkemesi ve 1961 anayasasıyla birlikte kuruluşu
5- Anayasa mahkemesinin görevleri
6- Anayasaya uygunluk denetimi yolları
7- Ara sınav
8- Anayasaya uygunluk denetimine tabi olan normlar
9- Anayasa mahkemesinin yaptığı denetimin kapsamı
10- Anayasa mahkemesi kararlarının uygulanma prosedürü
11- Karşılaştırmalı hukukta anayasa yargısı
12- Anayasa mahkemesinin önemi ve bir devletin hukuk düzenindeki yeri
13- Anayasa yargısının güncel sorunları
14- Final sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Anayasa mahkemesinin kuruluşu, yapısı ve görevleri hakkında bilgi edinme
2- Anayasaya uygunluk denetimi yolları ve şartlarını kavrama
3- Anayasa mahkemesi ve anayasa yargısının gerekliliğini kavrama
4- Anayasa mahkemesi kararlarının niteliğini kavrama
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 5 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Konuyla ilgili bütün kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar Konuyla ilgili bütün kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar