Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUSTAFA ULU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDULVAHAP TAŞTAN
PROF. DR. CELALEDDİN ÇELİK
PROF. DR. AHMET KAMİL CİHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. M. Derviş Dereli
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze eğitim/Sunum, Seminer Hazırlama
|
Dersin amacı
|
Bilimsel araştırma kavramı, bilimsel aşamanın farklı ilke, yöntem ve aşamaları ile tanışmalarını ve ikinci dil araştırmaları ile ilgili edinecekleri kuramsal bilgilerin yanı sıra yapacakları küçük çaplı bir araştırma çalışması ile bir bilimsel çalışmanın nasıl yapılacağını uygulamalı olarak da öğrenmelerini sağlamak bu dersin başlıca amaçlarıdır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, din bilimlerinde araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırarak alanla ilgili gerek teorik gerekse ampirik çalışmalar yapabilmelerine katkı sağlar.
|
1- |
Dersin Amacı, İçeriği, Kaynaklar ve İşlenişin Tanıtımı
|
2- |
Bilim, Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Yöntem Nedir?
|
3- |
Bilimsel Bilgiye Erişim - Bilgi Kaynakları - Kütüphane Ve Online Veri Tabanları
|
4- |
Temel Bilimsel Araştırma Yaklaşımları
|
5- |
Nitel ve Nicel Yaklaşımların Temel Özellikleri ve Farklılıkları
|
6- |
Araştırma Yöntemleri - Nicel - Nitel - Karma
|
7- |
Araştırma Problemi Nedir, Nasıl Belirlenir? - Problem - Araştırma Sorusu - Hipotez
|
8- |
Veri Toplama Araçları - Anket - Gözlem - Görüşme - Doküman
|
9- |
Araştırmalarda Örnekleme - Evren-Örneklem - Nitel ve Nicel Örnekleme Teknikleri
|
10- |
Veri Analizi - Betimsel İstatistik - Kestirimsel İstatistik - Nitel Veri Analizi
|
11- |
Bilimsel Araştırmalarda Geçerlik ve Güvenirlik
|
12- |
Akademik Yazım - APA Nedir? - Literatür Organizasyonu - Akademik Metin Organizasyonu
|
13- |
Bilimsel Etik ve Araştırma Etiği - Kaynak Göstermenin Önemi ve Anlamı - İntihal (Aşırmacılık)
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel araştırma ve bilimsel araştırma ile ilgili diğer kavram ve terimleri tanımlayabilir.
|
2- |
Bilimsel araştırmanın önemi konusunda bilgi ve tecrübeye dayalı olumlu tutumlar geliştirir.
|
3- |
Araştırma yaparken uyulması gereken etik kurallar konusunda farkındalık kazanır.
|
4- |
Farklı araştırma yöntemlerini tanımlayabilir.
|
5- |
Bir bilimsel araştırma yapılırken takip edilmesi gereken aşamaları ve dikkat edilmesi gereken hususları bilir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
3
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
9
|
9
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
9
|
9
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
10
|
10
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Aysel Aziz, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, 6. baskı, Nobel yay., Ankara, 2011; Frank Lewins, Sosyal Bilim Metodolojisi, Çev. A. Vahap Taştan, Lotus yay., Ankara, 2011.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Robert A. Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır, Çev. Gülay Aşkar Altay, 4. baskı, Tübitak yay., Ankara, 2000; Komisyon, Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, TÜBA yay., Ankara, 2002.
|
|