Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > HASTALIKLARDA DİYET TEDAVİSİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HASTALIKLARDA DİYET TEDAVİSİ II Birinci düzey BES 346 Zorunlu 6 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri BES 345 DERSİNİN ALINMIŞ OLMASI
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. HABİBE ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HABİBE ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ASLI ONUR CANAYDIN
Dersin veriliş şekli ANLATIM,TARTIŞMA, YORUMLAMA, SINIF İÇİ PRATİK UYGULAMA, HASTANE UYGULAMASI
Dersin amacı HASTALIKLARA ÖZEL BESLENME TEDAVİLERİNİN PLANLANMASI
Dersin tanımı ENTERAL, PARENTERAL BESLENME, KARACİĞER, BÖBREK, ENFEKSİYON, SOLUNUM SİSTEMİ, NÖROLOJİK VE PSİKİYATRİK HASTALIKLARDA BESLENME TEDAVİSİNİN ÖĞRENİLMESİ

Dersin içeriği
1- Safra kesesi ve pankreas hastalıklarında beslenme tedavisi
2- Karaciğer sirozu ve hepatitlerde beslenme tedavisi
3- Karaciğer yağlanması ve hepatik komada beslenme tedavisi
4- Enteral Beslenme
5- Parenteral Beslenme
6- Böbrek hastalıklarında beslenme tedavisi
7- Diyaliz uygulanan hastalarda beslenme tedavisi
8- Ara sınav
9- Böbrek taşlarında beslenme tedavisi
10- Kemik, eklem ve yumuşak doku hastalıklarında beslenme tedavisi
11- Cilt hastalıkları ve yanıkta beslenme tedavisi
12- Nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda beslenme tedavisi
13- Enfeksiyon hastalıkları ve AIDS''te beslenme tedavisi
14- Solunum sistemi hastalıklarında beslenme tedavisi Tiroid hastalıklarında beslenme tedavisi
15- Besin alerjileri ve intoleranslarında beslenme tedavisi Test diyetleri
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yetişkinlikte görülen bazı hastalıkların, etiyolojisini, klinik/biyokimyasal özelliklerini, komplikasyonlarını ve beslenme ile ilişkilerini tanımlar.
2- Bu hastalıklara sahip bireylerin beslenme durumlarını değerlendirir.
3- Bu hastalıklarda enerji ve besin ögesi gereksinimlerini belirler.
4- Bu hastalıklarda uygulanan güncel beslenme tedavisi ilkelerini kavrar.
5- Bu hastalıklarda uygulanan beslenme tedavisinin izlemini öğrenir.
6- Bu hastaların tedavisinde görev yapan sağlık personeli ile hastanın yaşam kalitesini arttırmaya yönelik işbirliği yapar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 6 90
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 15 1 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 1 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Baysal A, Aksoy M, Bozkurt N, Kutluay Merdol T, Pekcan P, Keçecioğlu S, Besler T, Mercanlıgil SM. Diyet El Kitabı, 4. baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2011.
Yardımcı Kaynaklar 2-Mahan K, Escott - Stump S: Krause’s Food, Nutrition and Diet Therapy, 12’th Edition, WB Saunders Company, 2008. 3-Thomas B: Manual of Dietetic Practice, 3rd Edition, 2001. 4-Katz DL. Friedman RSC. Nutrition in Clinical Practice: A Comprehensive, Evidence-Based Manual for the Practitioner, Lippincott Williams & Wilkins, 2nd Edition, 2008

Ders ile ilgili dosyalar