Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Doğum ve Kadin Hast.hemşireliği(doktora) > YARDIMCI ÇALGI II (KEMAN)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YARDIMCI ÇALGI II (KEMAN) Üçüncü düzey MÜZ166.1 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SÜHEYLA ÇİÇEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SÜHEYLA ÇİÇEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Temel düzeyde öğrencinin keman icra edebilmesi.
Dersin tanımı Derste keman icrasına dair teorik ve pratik bilgileri verilmektedir. Öğrencinin belirlenen program dahilinde eserleri teknik ve müzikal olarak icra edebilmesi hedeflenmektedir.

Dersin içeriği
1- İki oktavlı major tonda gam (detache ,2 legato). Sağ ve sol el için yapılan egzersizler.
2- İki oktavlı minor tonda gam (detache ,2 legato). Sağ ve sol el için yapılan egzersizler.
3- Detache karakterde etüdün deşifre edilmesi.
4- Detache karakterde etüdün deşifresinin tamamlanması.
5- Legato karakterde etüdün deşifre edilmesi.
6- Legato karakterde etüdün deşifresinin tamamlanması.
7- Vize programının bütünlüklü olarak çalınabilmesine yönelik çalışmalar.
8- Vize haftası
9- Vize sınav kritiğinin yapılması, final sınavında icra edilecek eserin belirlenmesi.
10- Final sınavı eserinin deşifre edilmesi.
11- Final sınavı eserinin deşifresinin tamamlanması.
12- Final eseri üzerinde zorlukları aşmaya yönelik olarak kolaylaştırıcı egzersizler yapılması.
13- Sınav öncesi eseri bütünlüklü çalmaya yönelik çalışmalar.
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Keman üzerinde 1. pozisyonda notaların yerlerini öğrenerek, bu seviyede verilen notayı çalabilmek.
2- Sağ elde ve sol elde tekniğin kavranması.
3- Küçük formlu eserleri seslendirebilmesi.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6- Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 1 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı MAZAS Etüd Kitabı, Wohlfart Sixty Studies, Ömer Can-Keman Eğitimi 1-2
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar