Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > HALKLA İLİŞKİLERDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALKLA İLİŞKİLERDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Birinci düzey HİT 409 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA CINGI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa Cıngı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Halkla ilişkiler alanındaki önemli çağdaş teorileri öğrenmek ve bu teorilerin uygulama alanlarındaki yerini görmek, malûmat sahibi olmak.
Dersin tanımı Halkla ilişkiler alanındaki çağdaş teorileri barındıran bu ders, kuramsal ağırlıklı bir ders olmakla birlikte çağdaş uygulama alanlarında bu teorilerin yerini göstermektedir.

Dersin içeriği
1- Dersin niteliğinin açıklanması, kitap, kaynak, çalışma önerileri ve “çağdaş” kavramı
2- Fransız ihtilali, pozitivizm ve iletişime yansımaları
3- İletişimde klasik yaklaşımlar ve teorisyenler
4- Cutlip ve Center''''in iletişim süreci kuramı ve süreçteki değişim
5- Grunig ve Halkla ilişkiler yönetiminde mükemmellik yaklaşımı
6- Pareto''''nun 80/20 kuramı ve Byron Sharp''''ın 60/20 yaklaşımı.
7- Uzun Kuyruk (99/1) Yaklaşımı ve iletişimdeki etkileri
8- Tiffany Kuramı ve iletişimdeki etkileri
9- Büyük Küçüğü İzler Yaklaşımı ve halkla ilişkilerdeki yeri
10- Online Halkla İlişkiler, Mr. Magoo ve Veri Dumanı Etkisi
11- Viral iletişim, VOMM yaklaşımı ve halkla ilişkilerdeki etkisi
12- Kondratief Dalgaları ve Halkla İlişkiler
13- Nesnelerin Interneti ve halkla ilişkilere etkileri
14- Endüstri 4.0 ve Halkla İlişkiler alanına etkileri
15- Dijital Bölünme ve Halkla İlişkilere Etkileri
16- Yapay zeka ve iletişimde güncel uygulamalar
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Halkla ilişkiler alanındaki güncel teorilere hakim olunur
2- Çağdaş teorilerin uygulama alanlarındaki yeri görülür
3- Halkla ilişkiler pratiğinde bu teoriler ışığında uygulamalarda bulunulabilme yeteneği elde edilir.
4- Online medyanın temelleri hakkında bilgi sahibi olunur.
5- Online iletişim ve sosyal medya hakkında bilgi sahibi olunur.
6- Gerilla iletişim ve halkla ilişkiler hakkında malûmat sahibi olunur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı https://mustafacingi.com/notlar/hi_cagdas_yaklasimlar/ adresi üzerindeki ders notları üzerinden ders işlenecektir.
Yardımcı Kaynaklar 1. Kitle İletişim Kuramları; Burak Özçetin; İletişim Yayınları 2018 (Özellikle “İletişim, Teknoloji ve Toplumsal Dönüşüm” bölümünü 2. Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik; James E. Grunig; Tribeca Yayını (Rota Yayınları) 2005 3. Yeni Medya Kuramları; Filiz Aydoğan; Der Yayınları; 2017 4. Teknopoli; Neil Postman; Sentez Yayınları; 2013 5. Global Köy; Marshall McLuhan & Bruce R. Powers; Scala Yayınları; 2011 6. Efsaneler ve Gerçekler – Pazarlama Nasıl Yapılır; Temel Aksoy; CEO Plus Yayınları; 2017 7. Markalar Nasıl Büyür 1-2; Byron Sharp; The Kitap Yayınları 8. https://mustafacingi.com/hit409-okuma-ve-seyretme-listesi/ üzerindeki belgesel video içerikleri

Ders ile ilgili dosyalar