Ön koşul dersleri
|
Yanlızca veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GENCAY EKİNCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GENCAY EKİNCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOKTUR
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE, HAFTADA İKİ SAAT TEORİK
|
Dersin amacı
|
RUMİNANTLARDA GÖRÜLEN DERİ HASTALIKLARI HAKKINDA AYRINTILI TANI VE SAĞALTIM YÖNTEMLERİNİN ÖĞRETİLMESİ AMAÇLANMAKTADIR
|
Dersin tanımı
|
BU DERS RUMİNANTLARDA GÖRÜLEN DERİ HASTALIKLARI HAKKINDA AYRINTILI TANI VE SAĞALTIM YÖNTEMLERİNİ ÖĞRETEN DERSTİR.
|
1- |
EKZEMA
|
2- |
FOTOSENSİTİZASYON
|
3- |
DERMATİTİS
|
4- |
DERİNİN PARAZİTER HASTALIKLARI
|
5- |
PARAKERATOZİS
|
6- |
HİPERKERATOZİS
|
7- |
DERİDE KARSİNOM
|
8- |
PAPİLLOM
|
9- |
SINAV
|
10- |
KENELER
|
11- |
FURUNKULOZ
|
12- |
ERYSİPELAS
|
13- |
DERİNİN MANTAR HASTALIKLARI
|
14- |
DERİNİN BAKTERİYEL HASTALIKLARI
|
15- |
LUMPY SKİN HASTALIĞI
|
16- |
SINAV
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
BU DERSİ ALAN ÖĞRENCİ RUMİNANTLARDA GÖRÜLEN DERİ HASTALIKLARI HAKKINDA AYRINTILI TANI VE SAĞALTIM YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR.
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
16
|
2
|
32
|
Toplam iş yükü
|
|
|
102
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Gül Y., 2002. Geviş Getiren Hayvanların İç Hastalıkları, Özkan Matbaacılık Ltd. Şti., Ankara.
Alaçam E., Şahal M., 1997. Sığır Hastalıkları, Medisan, Ankara.
Smith B.P., 1996. Large Animal Internal Medicine, Mosby, London, Boston, Philadelphia.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Smith B.P., 1996. Large Animal Internal Medicine, Mosby, London, Boston, Philadelphia.
|
|