Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Tarih > ABDÜLHAMİT DEVRİ OSMANLI SİYASİ YAŞAMI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ABDÜLHAMİT DEVRİ OSMANLI SİYASİ YAŞAMI II Birinci düzey TAR 446 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör -
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CENGİZ KARTIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Sultan II. Abdülhamid dönemi önemli siyasi olayları kavramak
Dersin tanımı TAR 446 – ABDÜLHAMİD DEVRİ OSMANLI SİYASİ YAŞAMI II

Dersin içeriği
1- Konu 1: Müfredat ve Kaynak Tanıtımı
2- Aşiret Mektebi ve Hamidiye Alayları
3- Galata Bankerleri ve Duyun-ı Umumiye İdaresi
4- Maden, Petrol ve İmtiyazlar
5- Demiryolu Politikası
6- Sadrazamlar ve Merkezi Yapı
7- Almanya ile Münasebetler
8- Ara Sınavlar
9- Ermeni Meselesi
10- II. Abdülhamid Dönemi Osmanlı Modernleşmesi
11- II. Abdülhamid Dönemi İngiliz Konsolosluk Ağı
12- II. Abdülhamid Dönemi Sosyal Yapı
13- İttihat ve Terakki Cemiyeti
14- II. Abdülhamid’in Günlük Yaşamı, Eşleri ve Çocukları
15- Genel Değerlendirme ve Öğrenci Görüşlerinin Alınması
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sultan II. Abdülhamid dönemi modernleşme çalışmalarını kavramak
2- Sultan II. Abdülhamid dönemi Doğu Anadolu Politikasını kavramak
3- II. Abdühamid döneminden günümüze demiryolu politikasını kavramak
4- Ermeni meselesi hakkında bilgi sahibi olmak
5- İttihat ve Terakki Cemiyeti hakkında bilgi sahibi olmak
6- Sultan II. Abdülhamid''''in sürgün günleri hakkında bilgi sahibi olmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7- Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13- Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16- Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17- Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18- Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 7 35
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Vahdettin Engin, Bir Devrin Son Sultanı, Atıf Hüseyin Bey, Abdülhamid''in Sürgün Günleri.
Yardımcı Kaynaklar Tahsin Paşa, Yıldız Sarayı Hatıralarım, Ayşe Sultan, Babam Sultan II. Abdülhamid

Ders ile ilgili dosyalar