Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > HAYVANCILIK EKONOMİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYVANCILIK EKONOMİSİ Birinci düzey VZT 672 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
Dersin veriliş şekli TEORİK, KONU ANLATIMLI, SUNUM
Dersin amacı Ekonomik bir uğraş olan hayvancılık ile ilgili olarak hayvancılık işletmelerinde temel işletmecilik fonksiyonlarını kullanabilen, işletme sonuçlarını ekonomik ilkeler ışığında değerlendirebilen uzman personel yetiştirmektir.
Dersin tanımı Hayvancılıkta ekonomik bakış açısını sağlamak

Dersin içeriği
1- Hayvancılık ekonomisinin tanımı ve kapsamı
2- Hayvancılıkta temel ekonomik faaliyetler
3- Hayvancılığın Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi
4- Hayvansal ürünlerde piyasalar ve fiyat oluşumu
5- Hayvancılık işletmelerinde optimizasyon teknikleri
6- Hayvancılık işletmeciliğinde kullanılan ekonomik prensipler
7- Sınav
8- İşletmelerin ekonomi içindeki yeri ve önemi
9- Hayvancılık sektöründe işletme ve çeşitleri
10- Hayvancılıkta işletmelerin sosyo-ekonomik yapısı
11- Hayvancılık işletmelerinde fizibilite etüdü çalışmaları
12- Teoride kar planlaması
13- Uygulamada kar planlaması
14- Sınav
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hayvan yetiştiriciliği ve sağlığı ile ilgili veri toplama, değerlendirme, strateji ve politika oluşturma
2- Farklı hayvan türleri ile ilgili refah, biyo-güvenlik, sürü sağlığı ve yönetimini bilerek uygulayabilme
3- Hayvansal üretimle ilgili ortaya çıkan sorunları bilimsel ve ekonomik perspektifle çözebilme
4- Multidisipliner çalışmaya yatkın ve ekonomik bakış açısına sahip olma
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 4 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 7 7 49
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 2 8 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı doç.dr.savaş sarıözkan-ders notları
Yardımcı Kaynaklar hayvancılık ekonomisi ders notları

Ders ile ilgili dosyalar