Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Rus Dili ve Edebiyati (yüksek Lisans) > RUS DİLİNDE EDATLAR VE İSMİN HALLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUS DİLİNDE EDATLAR VE İSMİN HALLERİ İkinci düzey RDE 535 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Rusça
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞULE YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞULE YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze. Rus dilinde edatlar ve isim halleri dersi bir dönem süresince, 15 hafta boyunca üçer saatlik derslerde verilecektir.
Dersin amacı Rus dilinde edatlar ve isim halleri dersinin amacı öğrencilere Rusça dilbilgisi alanında var olan dil becerilerini artırmak ve yüksek lisans çalışmalarında öğrencilerin akademik dil becerilerini akademik çalışmalarla desteklemek.
Dersin tanımı Rus dilinde edatlar ve isim halleri dersi öğrencilerin konu ile bağlı becerilerini artırarak akademik okumaların yapıldığı Rus dilinin edat ve isim hallerinin özelliklerinin ayrıntılı olarak verildiği derstir.

Dersin içeriği
1- Morfoloji nedir. Morfoloji ve cümlenin ögeleri (bağımsız ve yardımcı ögeler).
2- Makale incelemesi («Функционально-семантические основы предложно-падежной системы русского языка» - Л.С. Крючкова).
3- Makale incelemesi («Особенности изучения дательного падежа в иностранной аудитории» - Л.В. Силибирова).
4- Makale incelemesi («Особенности изучения дательного падежа в иностранной аудитории» - Л.В. Силибирова).
5- Makale incelemesi («Изучение творительного падежа на уроках РКИ (опыт преподавания в иностранной аудитории)» - Р.М. Светлова, Л.Г. Ибрагимова).
6- Makale incelemesi («Изучение творительного падежа на уроках РКИ (опыт преподавания в иностранной аудитории)» - Р.М. Светлова, Л.Г. Ибрагимова).
7- Genel değerlendirme. Sunum çalışması.
8- Ara Sınav
9- Makale incelemesi («Презентация предложно-падежной системы на начальном этапе изучения русского языка как иностранного» - С.В. Варава, В.И. Груцяк).
10- Makale incelemesi («Презентация предложно-падежной системы на начальном этапе изучения русского языка как иностранного» - С.В. Варава, В.И. Груцяк).
11- Makale incelemesi («Презентация предложно-падежной системы на начальном этапе изучения русского языка как иностранного» - С.В. Варава, В.И. Груцяк).
12- Makale incelemesi («Презентация предложно-падежной системы на начальном этапе изучения русского языка как иностранного» - С.В. Варава, В.И. Груцяк).
13- Genel değerlendirme.
14- Genel değerlendirme. Sunum çalışması.
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler Rus Dilinin edat ve isim hallerinin özellikleri hakkında bilgi edinir.
2- Öğrenciler Rusça akademik dil becerisi kazanır.
3- Öğrenciler Rusça akademik yazma becerisi kazanır.
4- .
5- .
6- .
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2- - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
3- - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4- - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
5- - Edebiyat ve dilbilim alanlarında uzman seviyesinde araştırma ve akademik yayın yapar.
6- - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
7- - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
8- - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
9- - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
10- - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
11- - Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
12- - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
13- - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
14- - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
15- - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
16- - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
17- - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
18- - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
19- - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
20- - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 16 48
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 15 1 15
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Konu ile ilgili Rusça akademik çalışmalar.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar