Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has(yüksek Lisans) > ATIK YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ATIK YÖNETİMİ İkinci düzey TO 515 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OĞUZHAN UZUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. OĞUZHAN UZUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Katı atıkların yönetimi konusunda temel bilgi, teoriler ile teknolojideki gelişmelerin kazandırılması.
Dersin tanımı Atık yönetimi, atıkların temizlenmesi ve kullanılabilirlik kriterlerinin belirlenmesi

Dersin içeriği
1- Genel giriş, Katı atık kavramı
2- Katı atık yönetimi
3- Katı atıkların miktar ve bileşimi
4- Katı atıkların sınıflandırılması
5- KA toplanması, rota belirlenmesi, Transfer istasyonları
6- KA bertaraf yöntemleri, Geri döngü, yeniden kullanım
7- Ara sınav
8- Katı atıkların yakılması ve yakma sistemleri
9- Piroliz yöntemi
10- Kompostlaştırma yöntemi
11- Katı atık depolama yöntemleri
12- Düzenli depolama sahalarının planlanması
13- Düzenli depolama sahası yer seçimi, sorunlar I
14- Düzenli depolama sahası yer seçimi, sorunlar II
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Evrensel gelişmelerin bir sonucu olarak ortaya çıkan ileri düzey çevresel problemleri tanımak, analiz etmek ve çözmek
2- Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
3- İleri düzey çevresel problemleri çözmek için yöntem ve deneyler tasarlamak, oluşturmak, kullanmak ve sonuçları yorumlayıp, sentezlemek.
4- Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
5- Bağımsız olarak araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek
6- Çevre bilinci ve bilimsel araştırmayı desteklemek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar