Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HÜCRE İÇİ MOLEKÜLER İŞLEYİŞ |
İkinci düzey |
TIB 518 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
TIB 000 Genel Hücre Biyolojisi
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MUAZZEZ DERYA ANDEDEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞ. GÖR. DR. MUAZZEZ DERYA ANDEDEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Slaytlar üzerinde anlatım ve soruların cevaplanması.
Yüzyüze, gerekli durumlarda çevrimiçi (zoom)
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin, hücre içi ile dış ortam arası ilişkiler, Replikasyon, translasyon ve benzeri olayları ve bu olaylar arası etkileşimleri moleküler düzeyde tartışabilmeleri.
|
Dersin tanımı
|
Hücre içi ile dış ortam arası ilişkiler, Replikasyon, translasyon ve benzeri olayların moleküler düzeyde anlatılması.
|
1- |
Giriş, dersin amacı ve genel tanıtıcı kavramlar
|
2- |
2. Örnek deney: Arap zamkı ve Jelatin çözeltisi asitleştirilirse , koaservatlar, mikroküreler, metabolizma yapabilen yapay sistemlerdeki moleküler etkileşimler. Proteinoidler ve özellikleri
|
3- |
3. Hücrede bulunan Makro ve mikro-moleküller ve diğer moleküller. .
|
4- |
4. Organel genomları, prokaryotik ve ökaryotik genomlarla karşılaştırılması.
|
5- |
5. DNA yapısı, replikasyon,transpozonlar, DNA tamiri.
|
6- |
6. Prokaryotik ve ökaryotik genomlar. Gen bölgeleri, kontrol eden bölgeler ve diğer bölgeler.
|
7- |
7. RNA çeşit ve işlevleri, RNA dünyası, DNA dünyası, santral dogma ve retro virüsler.
|
8- |
8. SiRNA ve MiRNA
|
9- |
9. Proteinler, enzimler ve çeşitli etkileşimleri
|
10- |
10. DNA, RNA ve proteinlerin yapısal incelemeleri, etkileşimlerinin incelenmeleri ile hangi bilgilere ulaşılabilir..
|
11- |
11. Epigenetik, linkaj, genomik imprinting, HUGO, dizi analizleri,ekspresyon araştırmaları v.d.
|
12- |
12. Antikor tanımı, genel yapısı ve işlevi, somatik rekombinasyon hipotezi. Antikor aracılı işlemler: immunohistokimyasal boyama, ilaç taşıyan antikorlarla tedavi.
|
13- |
13. Virüslerle iyileştirme, rekombinant DNA teknolojisi.
|
14- |
14. Hücre haberleşmesi.ve rol oynayan moleküler ilişkiler..Kök hücre çalışmalarında moleküler bilginin önemi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler, ücre içerisindeki madde-enerji dönüşümü ve enzim aracılı moleküler olaylar hakkında genel bilgi sahibi olacaklar, benzeri hücresel olayları daha kolay kavrayacaklardır.
|
2- |
DOLDURULACAK
|
3- |
DOLDURULACAK
|
4- |
DOLDURULACAK
|
5- |
DOLDURULACAK
|
6- |
DOLDURULACAK
|
7- |
DOLDURULACAK
|
8- |
DOLDURULACAK
|
9- |
DOLDURULACAK
|
10- |
DOLDURULACAK
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
28
|
2
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
28
|
2
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
28
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
1
|
20
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|