Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (k.kale Ü.ort.y.l.) > HÜCRE İÇİ MOLEKÜLER İŞLEYİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HÜCRE İÇİ MOLEKÜLER İŞLEYİŞ İkinci düzey TIB 518 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri TIB 000 Genel Hücre Biyolojisi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MUAZZEZ DERYA ANDEDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞ. GÖR. DR. MUAZZEZ DERYA ANDEDEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Slaytlar üzerinde anlatım ve soruların cevaplanması. Yüzyüze, gerekli durumlarda çevrimiçi (zoom)
Dersin amacı Öğrencilerin, hücre içi ile dış ortam arası ilişkiler, Replikasyon, translasyon ve benzeri olayları ve bu olaylar arası etkileşimleri moleküler düzeyde tartışabilmeleri.
Dersin tanımı Hücre içi ile dış ortam arası ilişkiler, Replikasyon, translasyon ve benzeri olayların moleküler düzeyde anlatılması.

Dersin içeriği
1- Giriş, dersin amacı ve genel tanıtıcı kavramlar
2- 2. Örnek deney: Arap zamkı ve Jelatin çözeltisi asitleştirilirse , koaservatlar, mikroküreler, metabolizma yapabilen yapay sistemlerdeki moleküler etkileşimler. Proteinoidler ve özellikleri
3- 3. Hücrede bulunan Makro ve mikro-moleküller ve diğer moleküller. .
4- 4. Organel genomları, prokaryotik ve ökaryotik genomlarla karşılaştırılması.
5- 5. DNA yapısı, replikasyon,transpozonlar, DNA tamiri.
6- 6. Prokaryotik ve ökaryotik genomlar. Gen bölgeleri, kontrol eden bölgeler ve diğer bölgeler.
7- 7. RNA çeşit ve işlevleri, RNA dünyası, DNA dünyası, santral dogma ve retro virüsler.
8- 8. SiRNA ve MiRNA
9- 9. Proteinler, enzimler ve çeşitli etkileşimleri
10- 10. DNA, RNA ve proteinlerin yapısal incelemeleri, etkileşimlerinin incelenmeleri ile hangi bilgilere ulaşılabilir..
11- 11. Epigenetik, linkaj, genomik imprinting, HUGO, dizi analizleri,ekspresyon araştırmaları v.d.
12- 12. Antikor tanımı, genel yapısı ve işlevi, somatik rekombinasyon hipotezi. Antikor aracılı işlemler: immunohistokimyasal boyama, ilaç taşıyan antikorlarla tedavi.
13- 13. Virüslerle iyileştirme, rekombinant DNA teknolojisi.
14- 14. Hücre haberleşmesi.ve rol oynayan moleküler ilişkiler..Kök hücre çalışmalarında moleküler bilginin önemi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, ücre içerisindeki madde-enerji dönüşümü ve enzim aracılı moleküler olaylar hakkında genel bilgi sahibi olacaklar, benzeri hücresel olayları daha kolay kavrayacaklardır.
2- DOLDURULACAK
3- DOLDURULACAK
4- DOLDURULACAK
5- DOLDURULACAK
6- DOLDURULACAK
7- DOLDURULACAK
8- DOLDURULACAK
9- DOLDURULACAK
10- DOLDURULACAK

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 2 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 28 2 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 28 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 1 20
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar