Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ Birinci düzey ÇM 409 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok.
Eğitimin dili Türkçe.
Koordinatör PROF. DR. OKTAY ÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Oktay ÖZKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Şeyma AYDIN
Dersin veriliş şekli Online ve Yüz yüze.
Dersin amacı Çevresel Etki Değerlendirmesi hakkında temel bilgilerin öğrenilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Çevresel Etki Değerlendirmesi için gerekli yasal düzenlemelerin incelenmesi, mevcut ÇED süreci ile ilgili düzenlemelerin incelenmesi ve ÇED raporlarının incelenmesi dersin tanımını oluşturmaktadır.

Dersin içeriği
1- ÇED kavramının anlaşılması.
2- ÇED kavramının çevre mevzuatı yönünden incelenmesi.
3- ÇED yönetmeliği ve örnek ÇED raporlarının incelenmesi.
4- ÇED raporu projelendirme.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -
11- -
12- -
13- -
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- ÇED kavramına Çevre mevzuatına yönünden hakim olma becerisi kazanılır.
2- ÇED yönetmeliği inceleme ve değerlendirme becerisi kazanılır.
3- ÇED raporu genel hatlarının bilinmesi becerisi kazanılır.
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 10 100
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     108
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği

Ders ile ilgili dosyalar