Giriş | English

Lisans > Hukuk Fakültesi > Hukuk > KRİMİNOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KRİMİNOLOJİ Birinci düzey SHK321 Seçmeli 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN BEYAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HAKAN BEYAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı “İnsan neden suç işler?” sorusunu tarihsel süreç içerisinde ortaya çıkmış kriminoloji teorileriyle açıklamaya çalışma amacı bulunmaktadır.
Dersin tanımı Kriminoloji kelime anlamı itibariyle suç bilimi anlamına gelmektedir. Uğraş alanı suç ve suçlular olan kriminoloji, insan neden suç işler sorusuna karşılık gelen teorik yaklaşımlar ışığında suç olgusunu inceleyen bilim dalıdır.

Dersin içeriği
1- Kriminoloji ve Diğer Bilimlerle İlişkisi (Criminology and Relations with other Sciences)
2- Kriminolojinin Konusu , Kriminolojinin Tanımı , Kriminolojinin Alanı (Subject of Criminology, Definition of Criminology, and Field of Criminology)
3- Kriminolojinin Diğer Bilim Dalları ile Ortak Yönleri (The Common Aspect Points of Criminology with other Sciences )
4- Kriminolojinin Önemi (The Importance of Criminology)
5- İnsanların Suç Ve Suçlu İle İlgilenmelerinin Nedenleri (The interest of people in the causes of crime and criminals)
6- Kriminolojik Araştırmada Metod ve Suç İstatistikleri (Research Methods and Crime Statistics in Criminology)
7- Kriminolojik Araştırmada Metod ve Suç İstatistikleri (Tekrar) (Research Methods and Crime Statistics in Criminology)
8- Kriminolojinin Tarihsel Gelişimi (Historical Development of Criminology)
9- Klasik Okul Classical School, and )
10- Pozitivist Okul (Positivist School)
11- Şikago Okulu(Chicago School)
12- Suç Teorileri (Crime Theories)
13- Biolojik Teoriler ve Psikolojik Teoriler (Biological Theory and Psychological Theories)
14- Sosyolojik Teoriler (Sociological Theories)
15- Kontrol Teorisi ve Öğrenme Teorileri (Control Theory and Learning Theories)
16- Türkiye’de ve Dünyada Kriminoloji Bilimi ve Suç Teorilerinin Geleceği (The Future of Criminology and Crime Theory in Turkey and in the World)
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, suç ve suçluluğun tarihi gelişimini, kriminolojinin tarihçesini öğrenecek.
2- Öğrenci, suçun nedenleri hakkında daha bilimsel akıl yürütebilecek.
3- Öğrenci, suç teorilerini öğrenecek.
4- Öğrenci, suç teorilerinden elde ettiği bilgiyle güncel suçluluk durumu hakkında fikir sahibi olabilecek.
5- Öğrenci ulusal suç istatistikleri hakkında bilgi sahibi olacak
6- Öğrenci, suç istatistiklerini daha doğru okuyacak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2- Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahiptir.
3- Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından, bunların gelişiminden ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdardır.
4- Hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları sıralar.
5- Mevzuat metinlerini, yargı kararlarını ve bilimsel kaynakları hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle inceler, yorumlar, değerlendirir.
6- Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer.
7- Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur.
8- Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
10- Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri izleyerek değerlendirir.
11- Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
12- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
13- Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
14- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
15- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
16- Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17- Türkiye Cumhuriyetinin toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Anayasanın Başlangıcında belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
18- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışına sahiptir.
19- Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir.
20- Evrensel hukuk ilkelerini özümsemiş; hukuksal sorunları olan ve olması gereken hukuk açısından algılama ve çözme yetkinliğine sahiptir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr, Füsun Sokullu AKINCI-Kriminoloji, Prof.Dr.Tülin Gülşen İÇLİ-Kriminoloji, ,Prof.Dr. Timur Demirbaş-Kriminoloji
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar