Ön koşul dersleri
|
Şartsız
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YAHYA GÜZEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. YAHYA GÜZEL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Kuantum kimya problemlerinin çeşitli tiplerini çözmede, simülasyonunun (benzeşmesinin) kurallarını tanıtacağız ve onun yardımcı programlarını açıklayacağız. Bir simülasyon analizini kurmak için gerekli adamlar tanımlanmıştır. Simülasyon içinde modellemenin önemli rolü üzerinde odaklanacağız.
|
Dersin tanımı
|
The objective of this course will serve to: enhance the student’s scientific knowledge particularly regarding interactions of molecular systems, quantitative literacy using quantitative analysis as a basis of problem solving through the writing of computer programs with clarity, logic and careful thought. Understanding alternative ways in which a problem may be conceptualized in a programming solution will foster comprehensive integration.
|
1- |
Moleküler Modellemede Faydalı Konular
|
2- |
Hesaplamalı Kuantum Mekaniğine Giriş
|
3- |
İleri AB_Initio Metotları, Density Fonksiyon Teorisi ve Katı Hal Kuantum Mekaniği
|
4- |
Kuvvet Alan Modelleri: Moleküler Mekanik
|
5- |
Enerji Yüzeyini Geliştirme için İlgili Metotlar ve Enerji Minimizasyonu
|
6- |
Hesaplamalı Simülasyon Metotlar
|
7- |
Moleküler Dinamik Simülasyon Metotlar
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Monte Carlo Simülasyon Metotları
|
10- |
Konformasyonal Analiz
|
11- |
Protein Yapı Tahmini, Ardışık Analiz ve Protein Bulma
|
12- |
Moleküler Modellemede Dört Destek: Serbest Enerjiler, Çözünme, Reaksiyonlar ve Katı Hal Bozunması
|
13- |
Yeni Moleküllerin Tasarımı ve Keşfine Moleküler Modellemenin ve Kimya bilgilerinin Kullanımı
|
14- |
Genel Olarak Moleküler Modelleme Yazılımlarının İncelenmesi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bir simülasyon incelemesi içinde elementler şunlardır:
• Problem oluşumu
|
2- |
• Veri toplanması ve analizi
|
3- |
• Model Geliştirme
|
4- |
• Model Doğrulama ve Değiştirme
|
5- |
• Model Deneme ve Optimizasyon
|
6- |
• Simülasyon Sonuçlarının Gerçekleştirilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
|
|
2- |
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
|
|
4- |
Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
|
|
6- |
En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
6
|
8
|
48
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
5
|
2
|
10
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
8
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
8
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
2
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|