Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GİRİŞİMCİLİK II |
İkinci düzey |
HM 541 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERKAN BEŞDOK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ERKAN BEŞDOK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-----
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencileri girişim fikri ve girişimcilik ile ilgili teorik konularda bilgilendirmek ve yardım alabilecekleri kurum ve kuruluşları tanıtarak konuyla ilgili motivasyonlarını artırmaktır. Ders, katılımcıyı bir taraftan girişimcilikte kullanılan temel kavramlar ile tanıştırırken, diğer taraftan da alan ile ilgili örnek olaylardan hareketle pratik bilgiler sunmaktadır. Ders boyunca, dışardan başarılı girişimciler davet edilerek onların başarı hikayelerinin kendi ağızlarından dinlenmesi sağlanarak işletmeleriyle ilgili aldıkları iyi veya kötü kararlar ve sonuçlarını öğrencilerle paylaşmak suretiyle yeni bir işletme kurmanın detayları, işletme kurulduktan sonra verilecek kritik kararlar ve yönetimsel gerekliliklerin kavratılması hedeflenmiştir. Ayrıca ders girişimciliğin avantajları ve dezavantajları, yeni bir girişim süreci, yapılan genel hatalardan uzak durmak, stratejik yönetim, iş sahipliği ve frençizing konuları, finans, yer seçimi ve insan kaynakları yönetimi konularını kapsamaktadır. Öğrencilere girişimcilik duygusunu aşılamak. Güncel projeler hakkında bilgi vermek. Proje yazım tekniklerini uygulamalı olarak göstermek. Dönem sonu ödevi olarak Teknogirişim projesi hazırlanmaları istenmekte olup, bu konuda çeşitli örnek girişim projeleri ile proje hazırlama aşamaları detaylı olarak verilecek ve öğrencilerin grup çalışması şeklinde hazırlayacakları sunumlar sınıfta izlenerek çeşitli öneri ve yeni fikirler ile projenin eksik taraflarının tamamlanması sağlanacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Derste temel olarak “girişimcilik” ve yeni bir işletme kurma kararının nasıl alınması gerektiği konuları işlenmektedir. Girişimcilik İle İlgili Temel Kavramlar; Girişimciliğin Önemi ve Gelişimi; Girişimcilerdeki Özellikler; İç ve Dış Girişimcilik; Girişimcilikte Motivasyon; Girişimcilikte Yaratıcılık ve Yenilikçilik; Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması; Girişimcilikte İş Fikirleri; İş Planı Hazırlama ve Doküman Haline Getirilmesi; İş Planı İçinde Yönetim, Pazarlama, Finans ve Üretim Planları; Girişimcilik Öyküleri; Girişimcilikte Örnek Olay İncelemeleri. Ders kapsamında girişimcilikle ilgili bilgi verildikten sonra, ağırlıklı olarak AB, KOSGEB, TUBİTAK ve Kalkınma Ajansı Projeleri hakkında uygulamalı eğitim verilmektedir.
|
1- |
Girişimciliğin tanımı, Girişimcinin özellikleri, Girişimcilik süreci, Girişimcinin İşlevleri.
|
2- |
Girişimcilikte Yaratıcılık kavramı, yaratıcılığın aşamaları ve teknikleri.
|
3- |
Girişimcilikte yenilik, yenilik kaynakları, yenilik ilkeleri, süreçleri ve türleri.
|
4- |
İç Girişimcilik ve İç Girişimci.
|
5- |
Girişimci Finansmanı, Girişimcinin Kaynakları: Girişimciye sağlanan destekler.
|
6- |
İş planı hazırlama: İş planın nedir? faydaları nelerdir? iş planı nasıl hazırlanır? İş planının öğeleri.
|
7- |
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde girişimcilik. Türkiyede girişimcilik ve Türk girişimcinin özellikleri
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Uluslararası projeler, AB Projeleri, AB Gençlik Projeleri, Hibe projeler.
|
10- |
Sanayi Bakanlığı KOSGEB Projeleri, TÜBİTAK Projeleri ve örnek Teknogirişim proje detayları.
|
11- |
Teknogirişim Proje çalıştayları
|
12- |
Teknogirişim Proje çalıştayları
|
13- |
Teknogirişim Proje sunumları
|
14- |
Teknogirişim Proje sunumları.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Girişimcilik fırsatları hakkında bilgi sahibi olunur.
|
2- |
Grup çalışması mantığı daha iyi kavranır.
|
3- |
Proje çevrimi yönetimi öğrenilir.
|
4- |
Mantıksal çerçeve yaklaşımı mantığı öğrenilir.
|
5- |
AB, Hibe, TÜBİTAK, KOSGEB vb projeleri hakkında bilgi sahibi olunur.
|
6- |
Proje yazma, uygulama ve raporlama becerisi kazanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
3
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
72
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Girişimcilik (11.Baskı) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, Ulusal Ajans, Kalkınma Ajansı, TÜBİTAK, KOSGEB Eğitim Dökümanları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management, Thomas W. Zimmerer, Norman M. Scarborough, Fourth Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2005 2. Teach Yourself Entrepreneurship, Alex MacMillan, McGraw Hill, 2007. ISBN: 0071484515 / 9780071484510. 3. Journal of Organizational Behavior Academy of Management JournalAcademy of Management Review
|
|