Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AYKUT GRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Doktora öğrencisinin tez konusunun nasıl belirleyeceğini ve tezini nasıl yazacağı konusunda bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Bilimsel bir çalışma yapmayı planlamak ve bu bilgileri derleyerek tez yazmaktır.
|
1- |
Bilimsel araştırmayı tanımlama
|
2- |
Bilimsel araştırma türlerini tanımlama (Deneysel, Klinik, Epidemiyolojik vb)
|
3- |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kavrama
|
4- |
Bilimsel bir araştırma konusunu belirleyebilme ve hipotez kurma
|
5- |
Bilimsel araştırma planlama ve yürütme basamaklarını kavrama
|
6- |
Bilimsel araştırma metodolojilerini tanımlama ve kavrama
|
7- |
Hayvan deneyleri ve etik ilkeleri kavrama
|
8- |
İlaç araştırmalarının özellikleri ve etik yaklaşımı kavrama
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Verilerin analizini yapabilme
|
11- |
Analiz yapılan verileri bir araya getirerek tez yazımını öğrenme
|
12- |
Sunum tekniklerini ve iletişim becerilerini etkili kullanarak tezi sunmak
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel araştırmayı tanımlama
|
2- |
Bilimsel bir araştırma konusunu belirleyebilme ve hipotez kurma
|
3- |
Bilimsel araştırma planlama ve yürütme basamaklarını kavrama
|
4- |
Verilerin analizini yapabilme
|
5- |
Analiz yapılan verileri bir araya getirerek tez yazımını öğrenme
|
6- |
Sunum tekniklerini ve iletişim becerilerini etkili kullanarak tezi sunma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
2- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
3- |
insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
|
|
4- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
5- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
6- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
|
|
7- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
8- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
10- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
11- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
16
|
1
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
16
|
1
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Pubmed, kütüphane ve google tarama
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Pubmed, kütüphane ve google tarama
|
|