Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (yüksek Lisans) > ARAŞTIRMA PLANLAMA VE TEZ YAZIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAŞTIRMA PLANLAMA VE TEZ YAZIMI İkinci düzey VHE 626 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AYKUT GRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Dersin veriliş şekli Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
Dersin amacı Doktora öğrencisinin tez konusunun nasıl belirleyeceğini ve tezini nasıl yazacağı konusunda bilgi vermektir.
Dersin tanımı Bilimsel bir çalışma yapmayı planlamak ve bu bilgileri derleyerek tez yazmaktır.

Dersin içeriği
1- Bilimsel araştırmayı tanımlama
2- Bilimsel araştırma türlerini tanımlama (Deneysel, Klinik, Epidemiyolojik vb)
3- Bilimsel araştırma yöntemlerini kavrama
4- Bilimsel bir araştırma konusunu belirleyebilme ve hipotez kurma
5- Bilimsel araştırma planlama ve yürütme basamaklarını kavrama
6- Bilimsel araştırma metodolojilerini tanımlama ve kavrama
7- Hayvan deneyleri ve etik ilkeleri kavrama
8- İlaç araştırmalarının özellikleri ve etik yaklaşımı kavrama
9- Arasınav
10- Verilerin analizini yapabilme
11- Analiz yapılan verileri bir araya getirerek tez yazımını öğrenme
12- Sunum tekniklerini ve iletişim becerilerini etkili kullanarak tezi sunmak
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırmayı tanımlama
2- Bilimsel bir araştırma konusunu belirleyebilme ve hipotez kurma
3- Bilimsel araştırma planlama ve yürütme basamaklarını kavrama
4- Verilerin analizini yapabilme
5- Analiz yapılan verileri bir araya getirerek tez yazımını öğrenme
6- Sunum tekniklerini ve iletişim becerilerini etkili kullanarak tezi sunma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
2- Bilimsel bakışa sahip olur,
3- insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
4- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
5- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
6- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
7- Bilimsel yenilikleri takip eder,
8- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
9- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
10- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
11- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 16 1 16
Sunum / Seminer hazırlama 16 1 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 16 2 32
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Pubmed, kütüphane ve google tarama
Yardımcı Kaynaklar Pubmed, kütüphane ve google tarama

Ders ile ilgili dosyalar