Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.patoloji (yüksek Lisans) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci düzey VPT 500 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ayhan ATASEVER, Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM, Yard. Doç. Dr. Duygu YAMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Derste Öğrencinin ilgili bir konuda araştırma, bilgiye erişim, çeviri, farklı kaynaklardan alınan bilgileri özümseme ve makaleye dönüştürebilme, yorum yapabilme ve konular arasında bağlantı kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır
Dersin tanımı Bu derste bilimsel veri tabanları, genel arama motorları ve kütüphane destekli ve örnek metinler üzerinden karşılıklı iletişim ve yorumlama gibi konularda öğrencilere bilgi verilir.

Dersin içeriği
1- Bilgiye erişim yöntemleri
2- Bilgiye erişim yöntemleri
3- Bilgiye erişim yöntemleri
4- Bilimsel yayınları inceleme ve okuma teknikleri
5- Bilimsel yayınları inceleme ve okuma teknikleri
6- Çeviri teknikleri
7- Çeviri teknikleri
8- Bilimsel makale yazım teknikleri
9- Bilimsel makale yazım teknikleri
10- Bilimsel makale yazım teknikleri
11- Bilimsel makale yazım teknikleri
12- Örnek makalelerin incelenmesi
13- Örnek makalelerin incelenmesi
14- Örnek makalelerin incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel bir konu hakkında literatür taraması yapmayı öğrenmek
2- Bilimsel ve mesleki etik konusunda bilgi sahibi olmak
3- Yazılı ve sözlü iletişim becerileri geliştirmek
4- Seminer sunumu ile ilgili tecrübe sahibi olmak
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 0 0
Araştırma 6 10 60
Toplam iş yükü     124
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet erişimi
Yardımcı Kaynaklar Erol Alaçam. (1995). Bilimsel Etkinlik ve Yayım. TÜBİTAK Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar