Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Gida Mühendisliği > FİZİK-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİK-I Birinci düzey FİZ 117 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. AYHAN GÜLDESTE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYHAN GÜLDESTE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli PROJEKSİYON CİHAZI ve YAZI TAHTASI KULLANARAK YÜZ YÜZE SÖZLÜ ANLATIM
Dersin amacı Mühendislik kariyeri için hazırlanan öğrencilere Newton mekaniği ile ilgili fiziksel prensipleri öğretmek.
Dersin tanımı Fizik öğrenmenin önemi, fiziğin temel bir bilim olmasından kaynaklanır. Bir çok farklı alanda çalışan tüm mühendisler temel fizik kanunlarının uygulamasına ihtiyaç duyar. Fiziği de içeren temel bilimler tüm mühendislik ve teknolojinin temelidir.

Dersin içeriği
1- Birimler, Fiziksel Nicelikler
2- Vektörler
3- Doğrusal(bir boyutlu) Hareket
4- İki ve Üç boyutlu Hareket
5- Newton'un Hareket Kanunları
6- Newton Kanunlarının Uygulamaları
7- İş ve Kinetik Enerji
8- Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu
9- Momentum, İtme ve Çarpışma
10- Katı Cisimlerin Dönme Hareketi
11- Dönme Hareketinin Dinamiği
12- Denge ve esneklik
13- Periyodik Hareket
14- Akışkanlar Mekaniği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin fiziksel sezgilerini geliştirmeye yardım etmek.
2- Öğrencilerin problem çözme yeteneklerini geliştirmek
3- Analitik düşünme becerisi kazandırmak
4- Fiziğin nasıl aklımıza güzellik duygumuza hitap ettiğinin farkına varma
5- Mühendisliğin, fiziğin ve diğer temel bilimlerin bir pratiği olduğunun anlaşılması
6- Hiç bir mühendisin fiziğin temel prensiplerini bilmeden herhangi bir pratik cihazı dizayn edemeyecegini anlama
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2- Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3- Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5- Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6- Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8- Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9- Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10- Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11- İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12- Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13- Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Young ve Freedman Sears ve Zemansky'nin Üniversite Fiziği, Cilt 1, 12.Baskı, Pearson Education yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar 1. Üniversiteler için Fizik, Bekir Karaoğlu, 2.Baskı, I ve II. Cilt bir arada, Seçkin yayıncılık. 2. Giancoli, D.C., Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, 2009. Akademi yayınevi. 3. Fen ve Mühendislik için Fizik, Raymond A. Serway, Robert J Beichner, 1.Cilt, Palme Yayıncılık

Ders ile ilgili dosyalar