Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
NEKROPSİ UYGULAMALARI-1 |
Üçüncü düzey |
VPT 627 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ayhan ATASEVER Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM Yard. Doç. Dr. Duygu YAMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Nekropsi yöntemlerinin teorik derslerdeki bilgi birikimi, kaynak kitaplar ve görsel materyallerden yararlanılarak rutin materyal üzerinde öğrenci tarafından bizzat uygulanıp tüm postmortal değişimlerin, enfeksiyöz hastalıklar, toksikasyonlar, travmalar veya patolojik durum değişiklikleri gibi farklı durumlarda yine öğrenci tarafından tespit edilip yorumlanması ve gerekli görüldüğü taktirde diğer anabilim dallarında uygulanan analiz yöntemlerinden faydalanıp ölüm sebebinin saptanması hedeflenir.
|
Dersin tanımı
|
Nekropsi uygulamalarının anlatıldığı derstir.
|
1- |
Nekropsinin tanımı, amacı, nekropsi araçları, etik ve biyogüvenlik kuralları
|
2- |
Ötenazi, ötenazi prensipleri ve yöntemleri
|
3- |
Ölüm ve ölüm belgeleri
|
4- |
Anemnez ve dış bakı, Genel nekropsi yöntemleri ve nekropsi pozisyonları.
|
5- |
Ruminantlarda nekropsi yöntemleri
|
6- |
Tek tırnaklılarda nekropsi yöntemleri
|
7- |
Köpek ve kedilerde nekropsi yöntemleri
|
8- |
Domuzlarda nekropsi yöntemleri
|
9- |
Kanatlılarda nekropsi yöntemleri
|
10- |
Laboratuvar hayvanları ile bazı vahşi hayvanlarda nekropsi yöntemleri
|
11- |
Marazi madde seçimi, örnekleme teknikleri ve transport güvenliği
|
12- |
Makroskobik lezyonların tanımlanması, makroskobik tanı ve tanı yöntemleri
|
13- |
Makroskobik lezyonların tanımlanması, makroskobik tanı ve tanı yöntemleri
|
14- |
Nekropsi raporu yazma
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci Genel nekropsi bilgileri ve at, sığır, koyun, keçi, kedi, köpek, kanatlı hayvanlar ile laboratuvar hayvanlarının nekropsi yöntemlerini bilir
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
|
|
3- |
Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
|
|
4- |
Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Berkin Ş, Alçığır G : Nekropsi- Yöntem, Medisan Yayınevi, Ankara, 1999
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sönmez G : Kanatlı Hayvan Hastalıkları Patolojisi, U.Ü. Veteriner Fakültesi Yayınları. Bursa, 2006
|
|