Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DISCRETE MATHEMATICS |
Birinci düzey |
BZ 106 |
Zorunlu |
2 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. METE ÇELİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Beyza Görkemli
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz-yüze
|
Dersin amacı
|
Bilgisayar teorisinin temelini oluşturan ayrık yapılar ve ayrık matematiğin temelleri hakkında bilgi vermek. Ayrık matematiğin bilgisayar uygulamalarını açıklayıp, öğrencinin bu ilişkiyi anlamasını sağlamak. Bazı matematik problemlerininin çözümlerini ve algoritmasını oluşturmak
|
Dersin tanımı
|
Bilgisayarın temel matematik alt yapısını öğreten bir daldır.
|
1- |
Propositional Logic
|
2- |
Predicate Logic
|
3- |
Propositional Logic and Predicate Logic Applications
|
4- |
Proofs, Rules of Inference
|
5- |
Sets
|
6- |
Relations (Properties of Relations, Equivalence Relation, Equivalence Classes and Partitions)
|
7- |
Relations (Representing Relations, n-ary Relations, Operations on n-ary Relations)
|
8- |
Functions
|
9- |
Sequences, Recurrence Relations
|
10- |
Arasınav
|
11- |
Counting (Basics of Counting, Permutation and Combination)
|
12- |
Counting (Pigeonhole Principle)
|
13- |
Recursion
|
14- |
Graphs
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ayrık yapılar ve ayrık matematiğin temellerini tanımlayabilirler
|
2- |
Ayrık matematiğin bilgisayar uygulamalarını yorumlayabilirler
|
3- |
Ayrık yapıları analiz edebilirler
|
4- |
Matematik problemleri algoritmaya dönüştürebilme
|
5- |
Güncel problemlerin matematiksel çözümünü kazanmak
|
6- |
Graf yardımıyla problem çözme
|
7- |
Bazı problemlere çözüm sağlamak
|
8- |
Bazı problemlerin grafik yoluyla çözümlerini kavramak
|
9- |
Hesaplama yöntemleri kazanmak
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
|
|
6- |
Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
|
|
7- |
Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
|
|
8- |
Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
10- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
|
|
11- |
Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
|
|
12- |
Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
|
|
13- |
Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
|
|
14- |
Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
|
|
15- |
Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
13
|
1
|
13
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
9
|
1
|
9
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
13
|
1
|
13
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
13
|
1
|
13
|
Toplam iş yükü
|
|
|
130
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kenneth H.Rosen, Discrete Mathematics and Its Applications, Mc.Graw Hill,1999.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kenneth H.Rosen, Discrete Mathematics and Its Applications, Mc.Graw Hill,1999.
|
|