Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > GIDA ANALİZLERİNDE MOLEKÜLER TEKNİKLER- I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA ANALİZLERİNDE MOLEKÜLER TEKNİKLER- I İkinci düzey GDM 627 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul dersi bulunmamakatdır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZÜLAL KESMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ZÜLAL KESMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Gıda maddelerinin analizinde kullanılan proteinlerle ilgili moleküler tekniklerin dayandığı biyokimyasal prensiplerin kavratılması ve öğrencilerin moleküler biyoloji konusundaki bilgilerinin araştırma yapacak seviyede artırılması.
Dersin tanımı Proteinleri temel alan moleküler tekniklerin biyokimyasal ilkelerini ve bu yöntemlerin gıda analizinde uygulanmasını kapsar.

Dersin içeriği
1- Proteinlerin yapısı ve fonksiyonları
2- Proteinlerin izolasyonu
3- Proteinlerin saflaştırma yöntemleri
4- SDS-PAGE yöntemi
5- 2D- Jel Elektroforez
6- Kütle Spektrometresi
7- Ara sınav
8- Antikora Dayalı Tanı Sistemleri
9- ELISA Metodu
10- Proteinlerin analizinde kromotagrafik metotlar
11- Hibridoma Teknolojisi
12- Proteinlerin Fonksiyonel Analizi için Bioinformatik Yöntemler
13- Proteomiks ve Biomarker
14- Protein Arrayler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Proteinler niçin analiz edilir?
2- Gıdalardan ve diğer biyolojik materyallerden proteinlerin izolasyon ve saflaştırma yöntemlerinin öğreinmesi
3- Proteinlerin yapısal analizinde kullanılan yöntemlerin öğrenilmesi
4- Proteinlerin fonksiyonel analizlerinde kullanılan yöntemlerin öğrenilmesi
5- Gıda analizlerinde kullanılan proteinlere dayalı yöntemlerin öğrenilmesi
6- Proteinlere dayalı yeni ve popular metotların tanımlanması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 1 30 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 46 46
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı The Protein Protocols Handbook. Ed. John M. W. 2002 Humana Press Inc.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar