Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (tzs.y.l.) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER İkinci düzey EGB 524 Zorunlu 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HABİB HAMURCU ve İlgili Bilim Dalında Bu Dersi Veren Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Yüksek lisans öğrencilerine bilimsel ve akademik kurallar çerçevesinde sözlü sunum becerileri kazandırarak, tez çalışmasının amaçlarını, kapsamını ve izlenecek yol haritasını belirlemektir
Dersin tanımı Yüksek lisans öğrencilerinin alanıyla ilgili tez konularına temel teşkil etmesi, bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerini artırması, güncel literatürü izleyebilmesi ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması amacı ile yaptığı çalışmaları rapor haline getirip,sunduğu bir derstir.

Dersin içeriği
1- Uzmanlık Alan Dersi çerçevesinde öğrencilere aktarılan bilgilerin dersin öğretim elemanıyla tartışılması.
2- Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tanıtılması
3- Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tartışılması
4- Rapor yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması
5- Rapor yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması.
6- Bilimsel toplantılar sonucunda yazılan raporların incelenmesi. Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması
7- Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması
8- İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
9- İlgili bilim dalında yapılması planlanan rapor konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
10- İlgili bilim dalında yapılması planlanan rapor konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
11- İlgili bilim dalında yapılması planlanan rapor konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
12- Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi
13- Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi
14- Hazırlanan seminer çalışmasının sunulması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler ilgili bilim dalına ilişkin genel akademik terminolojiyi tanır
2- Sözlü ev yazılı (Powerpoint bv.) sunum becerilerini geliştirir.
3- Akademik kurallar çerçevesinde taradığı literatürü bir araya getirerek bilimsel bir rapor hazırlar
4- Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler.
5- Hazırladığı raporu sunar
6- Bilimsel bir araştırma yapabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 1 24 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 1 20
Ödev 4 80
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tez konusu ile ilgili araştırma yapıp, sunum hazırlamak için gerekli olan her türlü kitap ve ilgili dergiler.
Yardımcı Kaynaklar Alanı ile ilgili Çeşitli veri tabanları ve İnternet.

Ders ile ilgili dosyalar