Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ROMAN: SEÇME ESERLER |
İkinci düzey |
ELIT605 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. İFAKAT BANU AKÇEŞME
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. İFAKAT BANU AKÇEŞME
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders anlatımı, tartışma, sunum
|
Dersin amacı
|
20. yy ve 21.yy romanlarının modern, postmodern, postkoloniyal edebiyat teorileri ve eleştirileri ışığında incelenmesini amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders öncelikle 18. yy da romanın bir edebi tür olarak ortaya çıkmasının nedenlerinin edebi, felsefi ve sosyal nedenlerini tarihsel pencereden tartışılması ile başlar. Ayrıca bu ders Roman teorisini ve roman türü ile ilgili edebi kavramları inceler. Seçilen eserler 20. ve 21.yy ortaya çıkan farklı edebiyat teorisi ve eleştirisi açısından incelenir.
|
1- |
Introduction to the Course
|
2- |
From Theory of the Novel (ed by Michael McKeon)
Northrop Frye, From Anatomy of Criticism: Four Essays (5-14) From Fables of Identity: Studies in Poetic Mythology, From The Secular Scripture (122-145)
Georg Lucacs, From the Theory of the Novel, From the Historical Novel (185-219)
|
3- |
From Theory of the Novel (ed by Michael McKeon)
Mikhail Bakhtin, From the Dialogic Imagination: Four Essays (321-355)
Ian Watt, From the Rise of the Novel (363-382)
(441-467)
|
4- |
From Theory of the Novel (ed by Michael McKeon)
Modernism
Virginia Woolf, Modern Fiction (739-759)
Georg Lukacs, From Realism in Our Time (759-784)
Darwin, Freud
|
5- |
Rainbow by D.H. Lawrence
|
6- |
Theoretical Background to Postmodernism and Poststructuralism
Pastiche, metafiction, self-reflexivity, parody, collage, intertextuality, relativism etc
Derrida, Lyotard, Frederic Jameson, Jean Baudrillard, Adorno, Horkheimer, Linda Hutcheon, Ihab Hassan
Kristeva, Cixous, Roland Barthes, Foucault
|
7- |
Not to Disturb by Muriel Spark
|
8- |
Mid-term Exam
|
9- |
Magic Realism, Foucault, Panoptican Eye, Masquarede, Gender
|
10- |
Nights at the Circus by Angela Carter
|
11- |
Theoretical Background to Postcolonialism
Colonial Discourse, Orientalism
Edward Said, Homi Bhabha, Spivak
|
12- |
Waiting for the Barbarians by J.M. Coetzee
|
13- |
Theoretical Background to Fantastic Literatüre Science fiction, Fantasy
Cyberpunk, Cybernetic body, simulacra
|
14- |
Do Androids Dream of Electric Sheep by Philip Dick
|
15- |
Wrap-up
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
20. yy ve 21.yy romanlarının modern, postmodern, postkoloniyal edebiyat teorileri ve eleştirileri ışığında incelenmesi
|
2- |
18. yy da romanın bir edebi tür olarak ortaya çıkmasının nedenlerinin edebi, felsefi ve sosyal nedenlerini tarihsel pencereden tartışılması
|
3- |
Roman teorisini ve roman türü ile ilgili edebi kavramların incelenmesi
|
4- |
metinler arasılık, postmodern parodi gibi kavramların irdelenmesi
|
5- |
Fredric Jameson ve Baudriallard postmodern eleştirisi
|
6- |
""""
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
|
|
2- |
Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
|
|
3- |
Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
|
|
4- |
Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
|
|
5- |
Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
|
|
6- |
Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
|
|
7- |
Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
|
|
8- |
İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
|
|
9- |
Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
|
|
10- |
Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
|
|
11- |
İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
|
|
12- |
İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
|
|
13- |
Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
|
|
14- |
Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
|
|
15- |
Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
|
|
16- |
Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
|
|
17- |
Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
|
|
18- |
Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
|
|
19- |
Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
|
|
20- |
Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
2
|
8
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
6
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
1
|
40
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Seçilen romanlar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Theory of the Novel (ed by Michael McKeon,)
Rise of the Novel,
Narrative Fiction
|
|