Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ROMAN: SEÇME ESERLER |
Üçüncü düzey |
ELIT605 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. İFAKAT BANU AKÇEŞME
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. İFAKAT BANU AKÇEŞME
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders anlatımı, tartışma, sunum
|
Dersin amacı
|
20. yy ve 21.yy romanlarının modern, postmodern, postkoloniyal edebiyat teorileri ve eleştirileri ışığında incelenmesini amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders öncelikle 18. yy da romanın bir edebi tür olarak ortaya çıkmasının nedenlerinin edebi, felsefi ve sosyal nedenlerini tarihsel pencereden tartışılması ile başlar. Ayrıca bu ders Roman teorisini ve roman türü ile ilgili edebi kavramları inceler. Seçilen eserler 20. ve 21.yy ortaya çıkan farklı edebiyat teorisi ve eleştirisi açısından incelenir.
|
1- |
Introduction to the Course
|
2- |
From Theory of the Novel (ed by Michael McKeon)
Northrop Frye, From Anatomy of Criticism: Four Essays (5-14) From Fables of Identity: Studies in Poetic Mythology, From The Secular Scripture (122-145)
Georg Lucacs, From the Theory of the Novel, From the Historical Novel (185-219)
|
3- |
From Theory of the Novel (ed by Michael McKeon)
Mikhail Bakhtin, From the Dialogic Imagination: Four Essays (321-355)
Ian Watt, From the Rise of the Novel (363-382)
(441-467)
|
4- |
From Theory of the Novel (ed by Michael McKeon)
Modernism
Virginia Woolf, Modern Fiction (739-759)
Georg Lukacs, From Realism in Our Time (759-784)
Darwin, Freud
|
5- |
Rainbow by D.H. Lawrence
|
6- |
Theoretical Background to Postmodernism and Poststructuralism
Pastiche, metafiction, self-reflexivity, parody, collage, intertextuality, relativism etc
Derrida, Lyotard, Frederic Jameson, Jean Baudrillard, Adorno, Horkheimer, Linda Hutcheon, Ihab Hassan
Kristeva, Cixous, Roland Barthes, Foucault
|
7- |
Not to Disturb by Muriel Spark
|
8- |
Mid-term Exam
|
9- |
Magic Realism, Foucault, Panoptican Eye, Masquarede, Gender
|
10- |
Nights at the Circus by Angela Carter
|
11- |
Theoretical Background to Postcolonialism
Colonial Discourse, Orientalism
Edward Said, Homi Bhabha, Spivak
|
12- |
Waiting for the Barbarians by J.M. Coetzee
|
13- |
Theoretical Background to Fantastic Literatüre Science fiction, Fantasy
Cyberpunk, Cybernetic body, simulacra
|
14- |
Do Androids Dream of Electric Sheep by Philip Dick
|
15- |
Wrap-up
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
20. yy ve 21.yy romanlarının modern, postmodern, postkoloniyal edebiyat teorileri ve eleştirileri ışığında incelenmesi
|
2- |
18. yy da romanın bir edebi tür olarak ortaya çıkmasının nedenlerinin edebi, felsefi ve sosyal nedenlerini tarihsel pencereden tartışılması
|
3- |
Roman teorisini ve roman türü ile ilgili edebi kavramların incelenmesi
|
4- |
metinler arasılık, postmodern parodi gibi kavramların irdelenmesi
|
5- |
Fredric Jameson ve Baudriallard postmodern eleştirisi
|
6- |
""""
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
|
|
2- |
İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
|
|
3- |
Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
|
|
4- |
İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
|
|
5- |
İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
|
|
6- |
İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
|
|
7- |
Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
|
|
8- |
İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
|
|
9- |
Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
|
|
10- |
Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
|
|
11- |
Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
|
|
12- |
Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
|
|
13- |
Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
|
|
14- |
İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
|
|
15- |
Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
|
|
16- |
Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
2
|
8
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
6
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
1
|
40
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Seçilen romanlar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Theory of the Novel (ed by Michael McKeon,)
Rise of the Novel,
Narrative Fiction
|
|