Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Güney Asya Çalişmalari (y.l) > ROMAN: SEÇME ESERLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ROMAN: SEÇME ESERLER İkinci düzey ELIT605 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. İFAKAT BANU AKÇEŞME
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. İFAKAT BANU AKÇEŞME
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Ders anlatımı, tartışma, sunum
Dersin amacı 20. yy ve 21.yy romanlarının modern, postmodern, postkoloniyal edebiyat teorileri ve eleştirileri ışığında incelenmesini amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Bu ders öncelikle 18. yy da romanın bir edebi tür olarak ortaya çıkmasının nedenlerinin edebi, felsefi ve sosyal nedenlerini tarihsel pencereden tartışılması ile başlar. Ayrıca bu ders Roman teorisini ve roman türü ile ilgili edebi kavramları inceler. Seçilen eserler 20. ve 21.yy ortaya çıkan farklı edebiyat teorisi ve eleştirisi açısından incelenir.

Dersin içeriği
1- Introduction to the Course
2- From Theory of the Novel (ed by Michael McKeon) Northrop Frye, From Anatomy of Criticism: Four Essays (5-14) From Fables of Identity: Studies in Poetic Mythology, From The Secular Scripture (122-145) Georg Lucacs, From the Theory of the Novel, From the Historical Novel (185-219)
3- From Theory of the Novel (ed by Michael McKeon) Mikhail Bakhtin, From the Dialogic Imagination: Four Essays (321-355) Ian Watt, From the Rise of the Novel (363-382) (441-467)
4- From Theory of the Novel (ed by Michael McKeon) Modernism Virginia Woolf, Modern Fiction (739-759) Georg Lukacs, From Realism in Our Time (759-784) Darwin, Freud
5- Rainbow by D.H. Lawrence
6- Theoretical Background to Postmodernism and Poststructuralism Pastiche, metafiction, self-reflexivity, parody, collage, intertextuality, relativism etc Derrida, Lyotard, Frederic Jameson, Jean Baudrillard, Adorno, Horkheimer, Linda Hutcheon, Ihab Hassan Kristeva, Cixous, Roland Barthes, Foucault
7- Not to Disturb by Muriel Spark
8- Mid-term Exam
9- Magic Realism, Foucault, Panoptican Eye, Masquarede, Gender
10- Nights at the Circus by Angela Carter
11- Theoretical Background to Postcolonialism Colonial Discourse, Orientalism Edward Said, Homi Bhabha, Spivak
12- Waiting for the Barbarians by J.M. Coetzee
13- Theoretical Background to Fantastic Literatüre Science fiction, Fantasy Cyberpunk, Cybernetic body, simulacra
14- Do Androids Dream of Electric Sheep by Philip Dick
15- Wrap-up
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 20. yy ve 21.yy romanlarının modern, postmodern, postkoloniyal edebiyat teorileri ve eleştirileri ışığında incelenmesi
2- 18. yy da romanın bir edebi tür olarak ortaya çıkmasının nedenlerinin edebi, felsefi ve sosyal nedenlerini tarihsel pencereden tartışılması
3- Roman teorisini ve roman türü ile ilgili edebi kavramların incelenmesi
4- metinler arasılık, postmodern parodi gibi kavramların irdelenmesi
5- Fredric Jameson ve Baudriallard postmodern eleştirisi
6- """"
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Seçilen romanlar
Yardımcı Kaynaklar Theory of the Novel (ed by Michael McKeon,) Rise of the Novel, Narrative Fiction

Ders ile ilgili dosyalar