Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > KİMYASAL ANALİZDE METOD SEÇİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KİMYASAL ANALİZDE METOD SEÇİMİ Birinci düzey KİMS330 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. UĞUR ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Uğur ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Furkan Uzcan
Dersin veriliş şekli yüz yüze teorik eğitim
Dersin amacı Dersin amacı;bir kimyasal yöntem seçiminde önemli faktör, çalışma yapılacak yerin ve çalışmanın niteliğidir.Çalışılacak ortamın bilinmesi analizi ve yöntem seçimini önemli ölçüde etkileyecektir. Bu amaçla yöntem seçiminde kullanılan teorik ve pratik kavramlarını öğrencilere öğretmektir
Dersin tanımı Ders izleyen bölümleri kapsar. Kimyada problem tanımı, analiz örneği ve örnekle ilgili bilgiler, literatür ve konu ile önceki çalışmalar, analitik problemin çözümü, problem çözümü için olası teknikler, analitik tekniklerin kritiği, örnek türü,miktarı,şekli ve mevcut imkanlara göre problemin çözüm yolları, yapı analitiği, planlama, değerlendirme, istatistik analitik,yöntemlerin kritiği, optimizasyon, seçilen yöntemin uygulanabilirliği.

Dersin içeriği
1- Yapılacak çalışmanın niteliği
2- Analiz örneği ve örnekle ilgili bilgiler(örnek alma,örneklerin özellikleri, çözünürleştirilmesi,depolanması , hazırlanması),
3- Tayini istenen analitlerle ilgili araştırmaların yapılması
4- Tayini istenen analitlerin türüne ve konsantrasyonuna bağlı olarak yöntem seçimi
5- Analizde kullanılan aletlerdeki girişim sorunları ve bunları önlemek için seçicilik, zenginleştirme ve ayırma
6- Analizin hızlı ve kısa sürede olması için çok elementli sistemlerin gerekleri,
7- Planlama, değerlendirme, parasal imkanlar ve analiz gerekleri,
8- ARA SINAV
9- Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi(tekrarlanabilirlik,doğruluk,duyarlılık, gözlenebilme sınırı ve dinamik aralık)
10- Değerlendirme sonuçlarından sonra yöntemlerin kritiği ve seçimi,
11- Yöntem optimizasyonundan sonra, kullanılan yöntem ve aletin standart referans bir madde ile kıyaslanması
12- Seçilen yöntemin çeşitli ortamlara uygulanabilirliğinin araştırılması,
13- Gerekirse yöntemin diğer tekniklerle desteklenmesi,
14- Genel özet
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrencilere analiz öncesi yöntem seçimi için nasıl araştırma yapılacağının öğretilmesi hedeflenmektedir.
2- öğrencilerin bir ortamdan nasıl örnek alacağının öğretilmesi hedeflenmektedir
3- öğrencilere ucuz ve uygun bir yöntemin gerekliliği öğretilecektir.
4- öğrencilere bir analiz ile ilgili performans kriterleri öğretilecektir.
5- analizde karşılaşılan sorunlara karşı öğrencilerin nasıl bir yol izlemesi gerekeceği öğretilecektir.
6- gerçek örnek ortamında bir analizin nasıl yapılacağı öğretilecektir.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1- Skoog, D.A., Holler, F.J., and Nieman, T.A., Principles of Instrumental Analysis, 5th Ed., Harcourt Brace & Company, Philadelphia, 1998.
Yardımcı Kaynaklar 2- Vandecasteele, C., and Block, C.B., Modern Methods for Trace Element Analysis, John Wiley and Sons, Chichester, 1997. 3- Mizuike, A., Enrichment Techniques for Inorganic Trace Analysis, springer verlag Berlin, 1983 4- Stoepler, M.,Probennahme und Aufschluss basis der spurenanalytik, Springer- verlag, 1994

Ders ile ilgili dosyalar