Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Parazitoloji (yüksek Lisans) > SPERMA SAKLAMA TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPERMA SAKLAMA TEKNİKLERİ İkinci düzey VDS 514 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ALİ ERDEM ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. ÖMER ORKUN DEMİRAL/ Prof. Dr. SERPİL SARIÖZKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, spermanın kısa veya uzun süreli saklanmasında soğutma veya dondurulma yöntem ve tekniklerinin öğretilmesidir
Dersin tanımı SPERMA SAKLAMA TEKNİK VE YÖNTEMLERİNİ ÖĞRETİR

Dersin içeriği
1- Semeninin bileşimi I.
2- Semeninin bileşimi II
3- Spermanın dondurma ve dondurma sonrası yapılan analizleri I
4- Spermanın dondurma ve dondurma sonrası yapılan analizleri II
5- Uzun süreli saklama (dondurma) I.
6- Uzun süreli saklama (dondurma) II.
7- Kısa süreli saklama I
8- Kısa süreli saklama II.
9- Sperma sulandırıcıları ve sulandırma yöntemleri
10- Spermanın sulandırılması ve fertilizasyon.
11- Spermanın saklanmasında kullanılan ekipmanlar.
12- Hayvanlarda semenin saklanma teknikleri I.
13- Hayvanlarda semenin saklanma teknikleri II.
14- Genel değerlendirme ve sınav
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- spermanın elde edilmesini öğrenir
2- spermanın muayenesini öğrenir
3- spermanın saklamak için değerlendirilmesini öğrenir
4- spermanın saklama tekniklerini öğrenir
5- spermanın kısa süreli saklanmasını öğrenir
6- spermanın uzun süreli saklanmasını öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsanda hastalık oluşturan parazitlerin morfolojik özelliklerini ve yaşam döngüsünü bilir.
2- Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
3- Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
4- İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
5- Paraziter hastalıkların tanısında kullanılan yöntemleri bilir ve uygulayabilir.
6- Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
7- Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8- Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
9- Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
10- Paraziter hastalıkların klinik blirtilerini ve tedavilerini bilir.
11- Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
12- Korunma ve kontrol yollarını bilir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 40
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-Squires E.J. (2004): Aplied Animal Endocrinology.CABI Publishing, Oxon. 2-Blanchard T.L., Varner D.D., Schumacher J., Love C.C., Brinsko S.P., Rigby S.L. (2003): Manual of Equine Reproduction. Mosby, St.Louis. 3-Ball P.J.H., Peters A.R. (2004): Reproduction in Cattle. Blackwell Publishing, Oxford. 4-Bearden H.J., Fuquay J.W., Willard S.T. (2004): Applied Animal Reproduction. Pearson Prentice Hall, New Jersey. 5-Ley W.B. (2004): Broodmare Reproduction for the Equine Practitioner. Teton NewMedia, Wyoming. 6-Mitchell J.R., Doak G. A. (2004): The Artificial Insemination and Embryo Transfer of Dairy and Beef Cattle (including information pertaining to goats, sheep, horses swine, and other animals). Pearson Prentice Hall, New Jersey. 7-Feldman E. C., Nelson R. W. (2004): Canine and Feline Endocrinology and Reproduction. Saunders, St. Louis
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar