Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe (yüksek Lisans) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci düzey FEL 520 Zorunlu 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ARSLAN TOPAKKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ARSLAN TOPAKKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin felsefe alanındaki herhangi bir sorun çerçevesinde tez hazırlayabilecek bir düzeye gelmesidir.
Dersin tanımı Öğrenciyi felsefe alanında tez hazırlayabilecek düzeye getirmeyi amaçlar.

Dersin içeriği
1- Felsefe alanında ?sorun? kavramı. Sorun temelli bir felsefe çalışmasının ana hatlarının çalışılması.
2- Çeşitli çalışma alanlarının saptanması. Bunlara ilişkin bilgilerin tartışılması.
3- Tez çalışması konularının kararlaştırılması ve bunlara ilişkin tartışma
4- Çalışmayı düşündükleri alanla ilgili yapılacak sunumların dinlenmesi ve çeşitli önerilerin getirilmesi
5- Felsefe alanında bir projenin nasıl hazırlanması gerektiğine ilişkin bilgilerin aktarılması
6- Felsefe alanında bir projenin nasıl hazırlanması gerektiğine ilişkin bilgilerin aktarılması
7- Yapılması düşünülen tezler için gerekli olan metinlerin belirlenmesi
8- Ara Sınav
9- Metinlerin genel yapısı hakkında bilgilerin aktarılması ve metinlerden çeşitli yerlerin okunması
10- Metinler hakkında öğrencilerin yapacakları sunumlar
11- Metinler hakkında öğrencilerin yapacakları sunumlar
12- Metinler hakkında öğrencilerin yapacakları sunumlar
13- Metinler hakkında öğrencilerin yapacakları sunumlar
14- Hazırlanan tez projelerinin değerlendirilmesi
15- Hazırlanan tez projelerinin değerlendirilmesi
16- Hazırlanan tez projelerinin değerlendirilmesi
17- Genel sınava hazırlık
18- Genel sınava hazırlık
19- Genel sınava hazırlık
20- Yıl Sonu Sınavı

Dersin öğrenme çıktıları
1- felsefede sorunu temele alan bir bakış geliştirebilir.
2- yapmayı düşündüğü tez için gerekli olan metinleri saptayabilir
3- apmayı düşündüğü tez için gerekli olan bu metinleri değerlendirebilir
4- tez çalışması için hazırlık olabilecek bir proje hazırlayabilir
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir
5- Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir
6- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir
7- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir
15- Felsefi literatüre katkıda bulunur
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 5 50
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar