Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ-II |
Üçüncü düzey |
RPD 201 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF BİLGE ALİMOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. EVRİM ÇETİNKAYA YILDIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin temel amacı, ergenlik süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi incelemektir.
|
Dersin tanımı
|
Ergenlik psikolojisinin temel yaklaşımları, temel yetişkinlik karakterleri, fiziksel, bilişsel ve sosyal gelişim, yetişkinlik ve çocukluk çağındaki problemler ve değişmeler, emeklilik ve ölüm.
|
1- |
Bebeklik dönemi gelişimi
|
2- |
İlk çocukluk dönemi gelişimi
|
3- |
okul öncesi dönemi gelişimi
|
4- |
İlkokul dönemi gelişimi
|
5- |
Ergenlik dönemi gelişimi
|
6- |
Genç yetişkinlik dönemi gelişimi
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
orta yetişkinlik dönemi gelişimi
|
9- |
yaşlılık dönemi gelişimi
|
10- |
Sosyal gelişim
|
11- |
Cinsel gelişim
|
12- |
Toplum ve cinsiyet
|
13- |
Cinsiyet rolleri ve gelişimi
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar
|
2- |
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler
|
3- |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir
|
4- |
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar
|
5- |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Steinberg, L. (2007). Ergenlik (Çev. Edit: Prof. Dr. Figen Çok). Ankara: İmge Kitapevi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çocuk ve Ergen Gelişimi. İmge Kitabevi.Ankara 4-Onur B. (1995) Ergenliği Anlamak. İmge Kitabevi. Ankara Stone,L.J., Church, j. ( 1973) Chilhood and Adolescence.3 rd ed. Random House .Newyork Türkiye Bilimler Akademisi raporları ( 2004) Ergen ve Ruhsal Sorunları Tübitak matbaası Ankara.
|
|