Giriş | English
Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Türkçe Eğitimi (y.l) > ELEKTROENSEFALOGRAFİ-III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEKTROENSEFALOGRAFİ-III İkinci düzey ENF 279 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMRE ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FÜSUN FERDA ERDOĞAN,ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KAMİLE ÖZDIRAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı EEG ve uykuda çalışacak eleman yetiştirmek
Dersin tanımı Öğrencilerin EEG, EMG ve PSG''''''''''''''''yi tanımasını sağlamak

Dersin içeriği
1- EEG Monitorisazyon
2- EEG Monitorisazyonda kayıt metodları
3- Data analizleri
4- Magnetoensefalografi
5- İntrakranial Kayıt ve Elektrokurtigografi
6- Uyku ve EEG
7- Uyku Düzensizlikleri ve EEG
8- Vize
9- Fokal beyin lezyunları ve EEG
10- Difföz Ansefoşopatiler ve EEG
11- Organik beyin sendrumları
12- Demans
13- Organik beyin sendrumu- Demanste EEG
14- Organik beyin sendrumu- Demanste EEG
15- Psendo Demans ve EEG
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektroensefalografinin kaynağı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olacaklar
2- EEg teknisyeninin sahip olması gereken niteliklerin ne olduğunu bilecekler
3- EEg çekimi için gereken optimum ortam ve ekipmanların neler olduğunu öğrenmiş olacaklar
4- EEg çekimi teknikleri ve çekim sırasında oluşabilecek teknik sorunların giderilmesi öğrenilmiş olacak
5- EEg çekimi sırasında oluşacak artefaktlar ve giderilmesini öğrenmiş olacaklar
6- Epilepsi nedir, nasıl oluşur ve nöbet çeşitleri hakkında bilgi sahibi olacaklar
7- Epilepsi cerrahisi endikasyonları ve cerrahiye hastanın hazırlanması konusunda bilgi sahibi olacaklar
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2- Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3- Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4- Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5- Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6- Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7- Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 7 2 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Elektrodiagnoz

Ders ile ilgili dosyalar