Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MANTIK METİNLERİ |
İkinci düzey |
FDB614 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AHMET KAYACIK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AHMET KAYACIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Mahmut Sami ÖZDİL
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrenciye, Mantığın ana kavramlarını, konularını ve sorunlarını Klasik Mantık Metinlerine dayalı olarak göstermek, irdeletmek ve kavratmak.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste Klasik mantık konuları mantık metinlerine dayalı olarak işlenir.
|
1- |
İslam Klasiklerini Okuma
|
2- |
Aristo Mantığının İslâm Kültür Dünyasına İntikali
|
3- |
İslam Dünyasında Nahivci - Mantıkçı Tartışmaları
|
4- |
Yahya İbn 'Adi'nin Risâlesi (Nşr. Mübahat Küyel)
|
5- |
İbn Meymun'un, Mantık Terimleri Risâlesi
|
6- |
İbn Meymun'un, Mantık Terimleri Risâlesi (Devam)
|
7- |
Fârâbî, İlimlerin Sayımı
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Fârâbî, İlimlerin Sayımı (Devam)
|
10- |
Fârâbî, Mantık Terimleri(Elfâzu'l-Müsta'mele fi'l-Mantık)
|
11- |
Fârâbî, Elfâzu'l-Müsta'mele fi'l-Mantık (Devam)
|
12- |
Fârâbî, Şerâitü'l-Yakîn
|
13- |
İbn Sina, İşaretler ve Tenbihler
|
14- |
İbn Sina, İşaretler ve Tenbihler (Devam)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İslam Kültür dünyasında meşhur Mantıkçıların eserlerini tanır.
|
2- |
Klasik mantık ile İslami İlimler ve diğer ilimler arasındaki ilişkiyi açıklar.
|
3- |
Temel mantık kavramlarını Müslüman Mantıkçıların da eserlerinden pekiştirir.
|
4- |
Metinler üzerinden Mantık Tarihi ve Mantığın gelişimi hakkında fikir edinir.
|
5- |
Metinlere dayalı olarak doğru ve tutarlı düşünmenin yollarını iyice beller.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kültürel Çalışmalar alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
|
|
2- |
Kültürel Çalışmalar alanında yerli/yabancı yazılı kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
|
|
3- |
Kültürel Çalışmalar alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
|
4- |
Kültürel Çalışmalar alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
|
|
5- |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
|
6- |
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
|
|
7- |
Kültürel Çalışmalar alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini teşvik eder. Toplumun siyasi, iktisadi, ahlaki duyarlılığı hakkında çözümlemeler yapar.
|
|
8- |
Kültürel Çalışmalar alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, çalışmalarına uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
|
|
9- |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
|
|
10- |
Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
|
|
11- |
Kültürel Çalışmalar alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
10
|
5
|
50
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
5
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
10
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fârâbî, İlimlerin Sayımı, çev. Ahmet Ateş.
İbn Meymun; Mantık Terimleri Risâlesi; çev. M. Küyel.
Yahya İbn 'Adi, el-Hidâye limen Tâhe ilâ Sebil'n-Necât, çev. Mübahat Küyel.
Fârâbî, Elfâzu'l-Müsta'mele fi'l-Mantık; Şerâitü'l-Yakîn.
İbn Sina, İşaretler ve Tenbihler.
Gazâlî, Kıstâsü'l-Müstakîm.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|