Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (doktora) > MANTIK METİNLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MANTIK METİNLERİ Üçüncü düzey FDB614 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AHMET KAYACIK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET KAYACIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Mahmut Sami ÖZDİL
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrenciye, Mantığın ana kavramlarını, konularını ve sorunlarını Klasik Mantık Metinlerine dayalı olarak göstermek, irdeletmek ve kavratmak.
Dersin tanımı Bu derste Klasik mantık konuları mantık metinlerine dayalı olarak işlenir.

Dersin içeriği
1- İslam Klasiklerini Okuma
2- Aristo Mantığının İslâm Kültür Dünyasına İntikali
3- İslam Dünyasında Nahivci - Mantıkçı Tartışmaları
4- Yahya İbn 'Adi'nin Risâlesi (Nşr. Mübahat Küyel)
5- İbn Meymun'un, Mantık Terimleri Risâlesi
6- İbn Meymun'un, Mantık Terimleri Risâlesi (Devam)
7- Fârâbî, İlimlerin Sayımı
8- ARA SINAV
9- Fârâbî, İlimlerin Sayımı (Devam)
10- Fârâbî, Mantık Terimleri(Elfâzu'l-Müsta'mele fi'l-Mantık)
11- Fârâbî, Elfâzu'l-Müsta'mele fi'l-Mantık (Devam)
12- Fârâbî, Şerâitü'l-Yakîn
13- İbn Sina, İşaretler ve Tenbihler
14- İbn Sina, İşaretler ve Tenbihler (Devam)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İslam Kültür dünyasında meşhur Mantıkçıların eserlerini tanır.
2- Klasik mantık ile İslami İlimler ve diğer ilimler arasındaki ilişkiyi açıklar.
3- Temel mantık kavramlarını Müslüman Mantıkçıların da eserlerinden pekiştirir.
4- Metinler üzerinden Mantık Tarihi ve Mantığın gelişimi hakkında fikir edinir.
5- Metinlere dayalı olarak doğru ve tutarlı düşünmenin yollarını iyice beller.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2- Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3- Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4- Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5- Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6- Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8- Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9- Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13- Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fârâbî, İlimlerin Sayımı, çev. Ahmet Ateş. İbn Meymun; Mantık Terimleri Risâlesi; çev. M. Küyel. Yahya İbn 'Adi, el-Hidâye limen Tâhe ilâ Sebil'n-Necât, çev. Mübahat Küyel. Fârâbî, Elfâzu'l-Müsta'mele fi'l-Mantık; Şerâitü'l-Yakîn. İbn Sina, İşaretler ve Tenbihler. Gazâlî, Kıstâsü'l-Müstakîm.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar