Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
NEFESLİ ÇALGILAR II |
Birinci düzey |
MÜZ306.5 |
Seçmeli |
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK.
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. ÜMRAN EZGİ GÜLEKEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ALİ ÖZDEK, CANER BULŞU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK.
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
Ders, toplu çalma teknikleri ile alıştırmaları, değişik dönem ve üsluplarda Türk ve Dünya müziği örneklerini seslendirme, orkestra literatürü ile birlikte müzik yapma yöntem ve tekniklerini kapsar. Genelde yaylı ve nefesli enstrümanlardan oluşan bu toplulukta Türk ve Dünya bestecilerinin eserleri, parça, piyes ve diğer biçimli müzik seslendirilmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenci Orkestrası ders içeriği öğrencilerin birlikte müzik yapma ve diğer müzik topluluklarında ortak çalışma becerisini kazandırmaktır.
|
1- |
Türk ve dünya literatüründen uygun düet, trio; quartet v.b. eserleri çalışarak birlikte ve uyum içerisinde müzik yapmak.
|
2- |
Entonasyonu doğru kullanmak ve korunmasını sağlama çalışmaları yapmak.
|
3- |
Tek başına ve grup içinde sorumluluk alma, disiplinli çalışma alışkanlığı kazanmak
|
4- |
Müzik yoluyla anlama, anlatma, dinleme, yaratma gücünü geliştirmek
|
5- |
Grup çalışmaları
|
6- |
Parçaların nüanslarla birlikte çalınması.
|
7- |
Parçaların hız terimleri uygulanarak çalınması.
|
8- |
Vize Sınavı Haftası
|
9- |
Vize Sınavı Haftası
|
10- |
Çeşitli dönemlerden seçilmiş eserlerin deşifresi
|
11- |
Grup çalışmaları
|
12- |
Eserin nüanslar ve hız terimlerinin uygulanarak çalınması.
|
13- |
Grup çalışmaları
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Müzik yoluyla öğrencilerin müzik zevkini, anlama dinleme ve yaratma gücünü geliştirme.
|
2- |
Ulusal ve evrensel müziği tanıma. Orkestrayla müziksel duyarlığı, düşünmeyi ve yorumlamayı geliştirme.
|
3- |
Öğrencilerde yaratıcılık özelliğini geliştirebilme.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
102
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
TÜRK VE DÜNYA BESTECİLERİNDEN ODA MÜZİĞİ İÇİN ESERLER.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
TÜRK VE DÜNYA BESTECİLERİNDEN ODA MÜZİĞİ İÇİN ESERLER.
|
|