Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
CROPPING SYSTEMS Birinci Düzey AGS 619 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili ENGLISH
Koordinatör PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
Dersin Veriliş Şekli Örgün eğitim
Dersin Amacı Farklı klimatik, edafik, topografik, ekolojik, teknolojik, ekonomik ve sosyal koşullarda uygulanabilecek tarım sistemlerini tanıtmak.
Dersin Tanımı Farklı klimatik, edafik, topografik, ekolojik, teknolojik, ekonomik ve sosyal koşullarda uygulanabilecek tarım sistemlerini tanıtmak. Kurak, Yarı-kurak ve nemli bölgelerde, kumlu, killi, tınlı, asidik, bazik ve diğer özellikler bakımından farklı topraklarda uygulanacak tarım sistemlerinin tanıtmak.

Dersin İçeriği
1 Kuru, Yarı-kuru ve Nemli Tarım, Monokültür ve Polikültür Tarım Sistemleri
2 Şeritvari, Kontürvari, Karışık ve Birlikte Ekim Sistemleri
3 Ekim nöbeti, Örtücü bitkiler, organik ve sürdürülebilir tarım sistemleri
4 Korumalı Tarım sistemleri: Toprak işlemesiz tarım, şeritvari, malçlı ve karıkvari toprak işleme sistemleri
5 Tarımsal atık ve kalıntı yönetimi, uzaklaştırma, yakma ve yararlı hale dönüştürme
6 Su hasadı, Sulama, Drenaj ve Nadas uygulamaları
7 Toprak orgaik maddesinin zenginleştirilmesi
8 Ara Sınav
9 Organik ve Organomineral gübreler ve toprak iyileştiriciler
10 Mikrobiyal gübreler,yosun ve quano
11 İyi Tarım Uygulamaları
12 Erozyon kontrol ugyulamaları
13 Eko köyler ve Eko truzim
14 Genel Değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tarım sistemlerini bilir.
2 Toprak işleme yöntemlerini ve kalıntı yönetimini bilir.
3 Suyun korunması, sulama ve su hasadı yöntemlerini bilir.
4 Erozyon kontrol yöntemlerini bilir.
5 Tarla Tarımında organik tarım,iyi tarım uygulamaları gibi yeni sistemleri bilir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 10 4 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar