|
1 |
1- Dersin tanımı, amacı, önemi. Dersin işlenişi ve sınavlar hakkında bilgi. Giriş: Belgesel sinemaya ilişkin temel kavramların tanıtılarak irdelenmesi, tartışılması.esi.
|
|
2 |
2- Gerçek ve gerçeklik üzerine: Kurmaca ve belgeselde gerçekliğin ele alınışı. Doğalcı gelenek, sahneleme, oyuncu dramatizasyonu: Kuzeyli Nanook üzerine.
|
|
3 |
3- Örnek filmler üzerinden açıklayıcı biçemin tartışılması. Aşk, Mark ve Ölüm (Cem Kaya, 2022)
|
|
4 |
4- Örnek filmler üzerinden şiirsel biçemin tartışılması. -Kent senfonisi filmleri üzerine.
|
|
5 |
5- Vertov, aralıklar teorisi ve belgesel film yapımı. "Film Kameralı Adam" ve dönüşlü biçem üzerine.
|
|
6 |
6- İngiliz Belgesel Okulu nasıl bir belgesel önerir? Belgeselde kurumsal bakış açısı. -"İradenin Zaferi": Belgeselin etik sınırları ve gözlemci biçem üzerine.
|
|
7 |
7- Belgeselde temsil: Edimsel biçem, "Gece ve Sis", "Toplayıcılar".
|
|
8 |
8- Kim, nasıl katılıyor? "Bir Yaz Güncesi" ve "Fahrenheit 9/11" üzerinden katılımcı biçem.
|
|
9 |
9- Qatsi Üçlemesi ve şiirsel biçemin dönüşümü.
|
|
10 |
10- "Maddenin Halleri", "Honeyland" ve gözlemci biçem üzerine.
|
|
11 |
11- "Kavur" belgeseli: şiirsellik, arşiv ve anlatıcı üzerine.
|
|
12 |
12- "Beşir''''le Vals": belgeselde temsil, travma, edimsellik ve kurgusallık üzerine.
|
|
13 |
13- Örnekler üzerinden docudrama, docufiction ve mockumentary.
|
|
14 |
14- "The Inextinguishable Fire" ve "What Farocki Taught" üzerinden belgeselde etik.
|
|
15 |
15- "Sans soleil": Marker''''ın belgesele hediyesi.
|
|
16 |
16- Belgeselde konu ve biçim içerine tartışma. Dönem değerlendirme.
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|