Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BASINDA SORUMLULUK VE MEDYA ETİĞİ Üçüncü Düzey İLB 616 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HAMZA ÇAKIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Ders kapsamında medyadaki içerik üretimlerinde farklılıkları dışlamayan, demokratik katılımı teşvik eden, çatışmacı ve kutuplaştırıcı olmayan bir dil ve üslubun nasıl ortaya çıkabileceği değerlendirilecektir
Dersin Tanımı Öğrencilere etik ve basın etiği konusunda genel bilgiler kazandırmak.

Dersin İçeriği
1 Medya Etiğinin Felsefi ve İdeolojik Boyutları
2 Medya Etiğinin Mesleki Boyutları
3 Medya Endüstrisinin Yapılanması Sürecinde Medya Etiğinin Yeri
4 Medyanın Toplumsal Sorumluluğu
5 Medyanın Magazinleşmesi
6 Özel Yaşam, Kişilik Hakları, Maddi (Parasal) İlişkiler
7 Temsil ve Ayrımcılık
8 Vize
9 Toplumsal Krizler
10 Toplumsal Krizler
11 Yeni İletişim Teknolojileri ve İnternet Haberciliği
12 Yeni İletişim Teknolojileri ve İnternet Haberciliği
13 Yeni İletişim Teknolojileri ve İnternet Haberciliği
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Felsefenin bir alt dalı olarak etik kavramını farklı kuramsal yaklaşımlara göre tanımlar
2 Etik kavramının çağdaş kuramsal yaklaşımlar içinde nasıl yaklaşıldığını ayırt eder
3 Teleolojik yaklaşımın gazetecilik meslek etiğine uyarlanabilirliğini açıklar
4 Gazetecilik meslek etiğinin ortaya çıktığı tarihsel, sosyal ve ekonomik koşulları açıklar.
5 Medya etiği ile medyada farklılıkları dışlamayan, demokratik katılımı teşvik eden, çatışmacı ve kutuplaştırıcı olmayan bir dil ve üslubun yaratılması arasındaki ilişkiyi değerlendirir
6 Medyadaki içeriklerin üretimi sürecinde, toplumsal sorumluluk kavramı ile etik bir duruş arasındaki ilişkinin önemini açıklar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -İletişim ve Etik, Rıdvan Bülbül -Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar, A. Belsey & R. Chadwick -İletişim Etiği, Ruhdan Uzun
Yardımcı Kaynaklar YOK

Ders İle İlgili Dosyalar