Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
CİNSİYET ÇALIŞMALARI VE EDEBİYAT Birinci Düzey ELIT305 Seçmeli 5 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Banu Akçeşme
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Ders anlatımı, sınıf içi tartışma
Dersin Amacı Cinsiyet ve feminist akımlar ile ilgili temel kavramları öğrenmek, kadın hareketlerinin gelişimini tarihsel pencereden ele almak, cinsiyet teorilerini çalışmak, seçilen edebi eserleri farklı cinsiyet temelli konular ve edebi teori ve eleştiriler çerçevesinde incelemek, cinsiyet kavramının ve oluşumunun/inşasının arkasında yatan ideolojileri ve kültürel etmenleri sorgulamak
Dersin Tanımı Bu ders cinsiyet kavramını irdeler, farklı kadın hareketleri ve cinsiyet teorilerini inceler ve seçilen edebi metinleri cinsiyet ile ilgili çeşitli konular etrafında eleştirel bir şekilde ele alır.

Dersin İçeriği
1 Introduction to the Course and basic gender-related terms
2 General Introduction to Different types of feminism 1st wave feminism 2nd wave feminism 3rd wave feminism French Feminism Transnational feminism Queer theory
3 From Joanna Russ, How to Suppress Women’s Writing
4 A Review of Fairy Tales Exploration of Gender Issues in Children’s Literature
5 A White Heron by Sarah Orne Jewett
6 Miss Brill by Katherine Mansfield
7 Yellow Wallpaper by Charlotte Perkins Gilman
8 Mid-term exam
9 Bloody Chamber by Angela Carter
10 Bloody Chamber by Angela Carter
11 Mrs. Warren Profession by Bernard Shaw
12 Mrs. Warren Profession by Bernard Shaw
13 A Doll’s House by Henrik Ibsen
14 A Doll’s House by Henrik Ibsen
15 Wrap-up
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 cinsiyetle ilgili temel kavramlari ogrenmek
2 cinsiyet ve bilim arasindaki iliskiyi irdelemek
3 cinsiyet ve doga arasindaki iliskiyi incelemek
4 cinsiyetin medya, masal, edebiyat, cizgi film vs gibi farkli mecralarda nasil temsil edildigini incelemek
5 mitolojide cinsiyet temsilini irdelemek
6 Temel cinsiyet teorilerini calismak
7 toplumsal cinsiyet, biyolojik cinsiyet, beden, kultur arasindaki iliskiyi calismak
8 dilin cinsiyet ideolojilerini nasil yansittigini ve insa ettigini sorgulamak
9 Cinsiyet insasinda rol alan degisik faktorleri ele almak
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 8 1 8
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     143
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 5 60
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Simone de Beauvoir, The Second Sex (1949) Virginia WooIf, A Room of One''''''''s Own (1927) Betty Friedan, The Feminine Mystique, (1963) Mary Ellmann, Thinking About Women (1968) Kate Millet, Sexual Politics (1969) Koppelman Cornillon (ed), Images of Women in Fiction Ellen Moers, Literary Women (1976), Elaine Showalter, A Literature of Their Own (1977) Sandra Gilbert and Susan Gubar, The Madwoman in the Attic (1979) Mary Eagleton (ed), A Concise Companion to Feminist Theory Sara Mills, Lynne Pearce, Sue Spaull, Elaine Millard, Feminist Readings Josephine Donovan, Feminist Literary Criticism: Explorations
Yardımcı Kaynaklar -Koppelman Cornillon (ed), Images of Women in Fiction Ellen Moers, Literary Women (1976), Elaine Showalter, A Literature of Their Own (1977) Sandra Gilbert and Susan Gubar, The Madwoman in the Attic (1979) Mary Eagleton (ed), A Concise Companion to Feminist Theory Sara Mills, Lynne Pearce, Sue Spaull, Elaine Millard, Feminist Readings Josephine Donovan, Feminist Literary Criticism: Explorations

Ders İle İlgili Dosyalar