Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MODERN ROMAN Birinci Düzey ELIT403 Seçmeli 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. İFAKAT BANU AKÇEŞME
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr.Gör.Emel Aycan Asma
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze eğitim
Dersin Amacı Bu dersin amacı, 20.yy dan sonra pek çok sosyal, toplumsal, psikolojik, ekonomik nedenlere, değişimlere, savaşlara ve sonuçlarına göre ortaya çıkmış olan modernism kavramını ve modern akımla birlikte gittikçe yalnızlaşan, teknolojik ve toplumsal değişim ve gelişimlerin yolaçtığı birtakım sonuçlara maruz kalan insanın varoluşunu anlatan, bu süreçteki yaşamını, bakış açısını özellikle 20.yy ın başlarında psikolojide ortaya konan bilinçaltı akımı gibi tekniklerin de yansıtıldığı eserleri incelemek ve analiz etmektir.
Dersin Tanımı Bir edebiyat akımı ve dönemi olarak modernizmi, terminolojisini, felsefecilerin, düşünürlerin bu alanda ortaya koydukları fikirleri,psikolojide, sosyolojide bu alanla ilgili gelişmeleri, bu konuda yazılmış önemli romanları incelemek ve analiz etmektir.

Dersin İçeriği
1 1. what is modern English novel?What is modernism? What are the characteristics of it?
2 2- What is the social content of modern modern English novel?
3 3- What are the novels that can be accepted as the 20th century modern English novels?
4 4- The Turn of the Screw (Novel analysis)
5 5- The Turn of the screw (novel analysıs)
6 6- A portrait of the Artist as a young man (novel analysis)
7 7. A portrait of the Artist as a young man (novel analysis)
8 8. Arasınav
9 9. A portrait of the Artist as a young man (novel analysis)
10 10. To the Lighthouse (Novel Analysis)
11 11- To the Lighthouse (Novel Analysis)
12 12- The War of the Worlds (novel analysıs)
13 13- The War of the Worlds (novel analysıs)
14 Konuların gözden geçirilmesi
15 Final Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Modernizmin tanımını, terminolojisini incelemek...
2 modernizmin tarihsel sürecini ve özelliklerini incelemk ve irdelemek...
3 modernizmin dayandığı temelleri ve felsefesini incelemek ve yorumlamak..
4 modernizm akımını yansıtan bu alanda yazılmış romanları incelemek ve analiz etmek..
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 4 8
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 10 100
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 0 0
Toplam iş yükü     143
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Modern Novels, by Alex Martin and Robert Hill,Prentice Hall.1996
Yardımcı Kaynaklar Türk ve Dünya Romanlarında Modernizm,Akçağ pub.To the Lighthose by Virginia Woolf The War of the Worlds by H.G.Wells Lord of the Flies, by William Golding The Modern age,ed. byBoris Ford The Pelican Guide1961 The Novel Today,Contemporary Writers on Modern Fiction,Ed.by, Malcolm Bradbury,Fontana Press,1990.

Ders İle İlgili Dosyalar