Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci Düzey İLB 642 3 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ KORKMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA AKDAĞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik, Uygulamalı, Öğrenci Merkezli Çalışmalar
Dersin Amacı Bilimsel bir çalışma için konunun, amacın, önemin, sınırlılıkların belirlenmesi sürecini, hipotez oluşturmayı ve kaynakların kullanımını, yazım aşamasında dikkat edilmesi gereken kuralları anlatarak, öğrenciyi akademik bazlı çalışmalar (makale, seminer, bildiri, tez vb.)yapmaya hazırlamak.
Dersin Tanımı "Anabilim Dalı Semineri" dersi, lisansüstü öğrenim gören öğrencinin, gerek derslerinde gerekse ders dönemi sonunda tez döneminde yapacağı çalışmaların bilimsel bir nitelik taşıması için gereken bilgilerin verildiği temel bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Bilgi, bilimsel bilgi nedir?
2 Araştırma, bilimsel yöntem kullanarak bilimsel bilgi üretebilmek.
3 Araştırmanın amaçları, özellikleri nelerdir? İyi bir araştırma konusunun özellikleri nelerdir?
4 Araştırmacıyı güdüleyen faktörler nelerdir? Araştırmada sorun tespiti nasıl yapılır? bu sorunun önemi, sınırlılıkları nelerdir?
5 Araştırmada veri toplama aşamaları.
6 Araştırma metodolojileri nelerdir? (Niceliksel-niteliksel)
7 Kuram, varsayım, hipotez ilişkisini kurmak
8 Araştırma sonuçlarını değerlendirme, yorumlama, öneri geliştirme.
9 Alıntı yaparken uyulması gereken kurallar
10 Çalışılması planlanan konuya ilişkin genel tarama
11 Çalışılması planlanan konuya ilişkin genel tarama
12 Çalışılması planlanan konuya ilişkin genel tarama
13 Tarama sonuçlarını raporlama
14 Seminer çalışmasının sunumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel bir çalışma yapabilmek için yapılması gerekenler hakkında genel bilgi sahibi olmak (sorun tespiti, veri toplama, veri analizi, sonuçlar, yorumlama)
2 Kaynak belirleme, toplama konusunda bilgi sahibi olmak
3 Konu belirlemenin esasları.
4 Konunun önem ve sınırlılıklarını tespit edebilmek
5 Çalışmanın dayandığı kuram, varsayım doğrultusunda bir hipotez geliştirebilmek.
6 Yazım aşamasında uyulması gereken kuralları bilmek.
7 Bir bilimsel çalışma için kullanılabilecek niceliksel ve niteliksel inceleme metodları
8 Yapılacak bilimsel çalışmada kullanılacak metodu belirleyebilmek.
9 Verileri toplama ve değerlendirme-yorumlama, öneri geliştirebilme hakkında bilgi sahibi olmak.
10 Kaynak gösteriminde dikkat edilmesi gereken kuralları bilmek.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar