Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLETİŞİM FELSEFESİ VE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR İkinci Düzey İLB 603 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. METİN EKEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. CANER ARABACI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze anlatım.
Dersin Amacı İletişim felsefesinin doğuş gerekçelerini kavrayarak, iletişim alanını yönlendirme pratiklerini değerlendirip, çağdaş yaklaşımları/gelişmeleri anlamlandırmak.
Dersin Tanımı İletişim temel düşüncesini, neden ve niçinleri ile birlikte irdeleyip, alanla ilgili yaklaşımları değerlendiren bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Bilginin mahiyeti.
2 İletişim anlamlılığı, insaniliği.
3 İletişim felsefesi ve medeniyet değerleri.
4 Enformatik Cehalet.
5 Temel Yaklaşımlar.
6 İletişimde farklı modeller.
7 Anlamın Tarihi.
8 Modernlik, gelenek, çağcıllaşma.
9 Sosyal bilimlerin mantığı.
10 İletişim felsefesinin medeniyet bağı.
11 Medeniyetler çatışmasında iletişimin işlevi.
12 Sanatın ruh hali.
13 Simülasyon
14 Wittgenstein’in Maşası.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İletişimin düşüncece yapısını irdelemek.
2 Canlının iletişim zorunluluğunu incelemek.
3 İletişim yaklaşımlarının zihin yönlendirmeye etkisini öğrenmek.
4 Farklı bakış tarzı, farklı iletişim sistemi getirir mi, incelemek.
5 İletişim alanındaki çağdaş yaklaşımlar hakkında fikir sahibi olmak
6 Soyut kavramlarla düşünebilme yeteneği geliştirmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     172
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Avcı, N., (1990), Enformatik Cehalet, Rehber Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Akay, Ali (2001), Sanatın ve Sosyolojinin Ruh Hali, Bağlam Yayınları, İstanbul; Baudrillard, J., ( 2005), Simülakrlar ve Simülasyon, Çev. Oğuz Adanır, Doğu Batı, İstanbul; Baudrillard, J., ( 2002), Tam Ekran, (Çev. Bahadır Gülmez), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul; Cündioğlu, D., ( b.t), Anlamın Tarihi, Kitabevi Yayınları, İstanbul; David, E ve Eidinow, J., (2004), Wittgenstein’in Maşası, (Çev. Aslı Biçen), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul; Dellaloğlu, Besim, (2000), “Aydınlanma, Modernite, Post-Modernite ve Sonrası”, Toplumbilim, Sayı:11; Ergün, M., Felsefeye Giriş (Bilim Felsefesi), www.egitim.aku.edu.tr/bilimfelsefesi.pdf; Falzon, Christopher, (2001), Faucault ve Sosyal Diyalog Parçalanmanın Ötesi, Çev. Hüsamettin Arslan, Paradigma Yayınları, İstanbul; Habermas, Jürgen (1998), Sosyal Bilimlerin Mantığı Üzerine, Çev. Mustafa Tüzel, Kabalcı Yayınevi, İstanbul; Habermas, Jürgen (2001) İletişimsel Eylem Kuramı, Çev. Mustafa Tüzel, Kabalcı Yayınevi, İstanbul; Mc Carthy, Thomas (1997) Habermas ve Modernliğin Felsefi Söylemi, Çağdaş Temel Kuramlar, Der. Quentin Skinner, Çev Ahmet Demirhan, Vadi Yayınları, Ankara; Poloma, Margaret M., (1993), Çağdaş Sosyoloji Kuramları, Çev. Dr. Hayriye Erbaş, Gündoğan Yayınları, Ankara; Yıldırım, Y., Jürgen Habermas’ın İletişimsel Eylem Kuramı Communicative Action Theory Of Jurgen Habermas, Sosyal Bilimler Dergisi, s. 249-268; Yörük, G., “Wittgenstein Ölçeğinde Bilginin Mahiyeti ve iletişim Anlamlılığının Araştırılması”, P i v o l k a, Sayı: 18, s. 8-16.

Ders İle İlgili Dosyalar