Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ŞEHİR/MEKAN VE EDEBİYAT Birinci Düzey ELIT322 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Betül Ateşci Koçak
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Ability to evaluate and consider space and place in terms of the city context.
Dersin Tanımı Studying and analysing literary sources and films about cities within space and place concept.

Dersin İçeriği
1 Introducing the syllabus - Q&A about definitions of city
2 Spatial analysis of Medieval Times / Excerpt from Sir Gawain and the Green Knight
3 Poetic city spaces at the Age of Reason and in the Romantic Period Jonathan Swift’s A Description of a City Shower William Blake’s London William Wordsworth’s London, 1802 Walt Whitman Crossing Brooklyn Ferry
4 London city in several aspects (Romanticism vs. Victorian) The Man of the Crowd by Edgar Allan Poe Oliver Twist film adaptation (1968)
5 Losing one’s self in the city After the Race and Boarding House from the Dubliners by James Joyce
6 Female Perspective of Cities & How is identity shaped? Street Haunting by Virgina Woolf The Garden Party by Katherine Mansfield Film adaptation of Sister Carrie as Carrie (1952)
7 Colonial and post-colonial Spaces Excerpts from Heart of Darkness by Joseph Conrad Wide Sargossa Sea by Jean Rhys
8 Destructed City Spaces Edward Said’s Orientalism and Excerpts from Palestine by Joe Sacco
9 midterm exam
10 Questioning Modern and Postmodern Life (film) Playtime (1967) by Jacque Tati (film) Blade Runner by (1982)
11 Utopian Cityscapes: The Ones Who Walk Away from Omelas by Ursula LeGuin
12 A sense of Belongingness, connection: Excerpts from Bes Sehir, Orhan Pamuk’s Istanbul
13 Uprootedness, disconnectedness (film) The Road, 2009 (dir. John Hillcoat) Excerpts from Amy Waldman’s The Submisson
14 General Revision
15 final exam
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Familiarity with the cultural history of the city by examining the various ways in which cities have been written about through the years.
2 Capacity to analyze contemporary texts in their historical contexts
3 Students’ relating written and filmed representations of cities to maps, photographs to their own experiences;
4 Differentiate between space and place in terms of the city context.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 8 1 8
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 2 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Compilated course book
Yardımcı Kaynaklar Yi-Fu Tuan, Space and Place Henri Lefebvre, The Production of Space

Ders İle İlgili Dosyalar