Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
POST-MODERN ROMAN Birinci Düzey ELIT404 Seçmeli 8 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersin önkoşulu olmamakla birlikte moder roman dersinin önceden alınmış olması bu dersin anlaşılmasını, yorumlanmasını ve işlenişini daha verimli kılar.
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMEL AYCAN ASMA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim
Dersin Amacı Bu dersin amacı, ikinci dünya savaşından sonraki dönemi bu dönemde yazılmış olan eserleri, postmodern-modern karşılaştırmasıyla birlikte, postmodern dönemin lyotard''''''''''''''''''''''''''''''''ın da eleştirel olarak ortaya koyduğu postmodern durum kavramından yola çıkarak açıklamak ve yorumlamaktır.Elbetteki postmodern dönemi tarihsel bir süreçle sınırlamak mümkün olmamakla birlikte ikinci dünya savaşı sonrası dönemi aklımıza getirmektedir.
Dersin Tanımı Postmodernizm karmaşık bir terimdir ve çoklu bir yapısı vardır.Bu nedenle çok keskin çizgilerle tarifi mümkün değildir.Lyotard''ın postmodern durum kavramından yola çıkarak tanımlanabilir ve modernist dönemi takip eden bir dönemin adıdır ve bu ders bu dönemin incelenmesini, bu dönemde yazılmış farklı eserlerin ve yazarların bakış açılarının yorumlanmasını ihtiva eder. Felsefi bakış açısının, yeni bir düşüncenin, üslubun, yeni bir yorumun ve söylemin de adıdır postmodernizm.POstmodern roman dersi,bu tanımlamaların ışığında ortaya konmuş felsefeyi, bakış açılarını,söylemleri yazarların postmodern eserlere yansıttıkları yönleriyle inceler ve yorumlar.

Dersin İçeriği
1 Müfredatın açıklanması ve derse giriş.
2 Modern-postmodern kavramlarının karşılaştırılması, tanımlanması ve açıklanması.
3 Postmodernizmin tarihçesi, farklı eleştirmenlere ve yazarlara göre yorumlanması.
4 Postmodern dönemde yazılmış ve postmodern bakış açısını yansıtan eserlerin incelenmesi.
5 Postmodern dönemde yazılmış ve postmodern bakış açısını yansıtan eserlerin incelenmesi.
6 Postmodern dönemde yazılmış ve postmodern bakış açısını yansıtan eserlerin incelenmesi.
7 Postmodern dönemde yazılmış ve postmodern bakış açısını yansıtan eserlerin incelenmesi.
8 Arasınav
9 Postmodern dönemde yazılmış ve postmodern bakış açısını yansıtan eserlerin incelenmesi.
10 Postmodern dönemde yazılmış ve postmodern bakış açısını yansıtan eserlerin incelenmesi.
11 Postmodern dönemde yazılmış ve postmodern bakış açısını yansıtan eserlerin incelenmesi.
12 Postmodern dönemde yazılmış ve postmodern bakış açısını yansıtan eserlerin incelenmesi.
13 Konuların tekrar edilmesi ve yorumlanması.
14 Konuların tekrar edilmesi ve yorumlanması.
15 Final Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Modern ve postmodern kavramlarını tanımlanması ve yorumlanması.
2 Postmodern dönemin, postmodern söylemin ve postmodern bakış açısının incelenmesi.
3 Tarihsel süreçte postmodernizm kavramı ve bu en iyi yansıtan eserlerin yorumlanması.
4 Postmodernitenin getirdikleri, postmodern karmaşası ve çok yapılı bakış açısıyla yeni perspektifler kazanmak.
5 Postmodern eleştirmenlerin ve yazarların yorumları,modern -postmodern özelliklerin eserlerde karşılaştırılarak incelenmesi.
6 Postmodern eserlerin ortak özelliklerinin, postmodern eserlerdeki yazar- okuyucu ilişkisinin yeniden yorumlanması.
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 4 4 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 10 100
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 0 0
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 0 0
Toplam iş yükü     162
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Introduction: Postmodernism, Then By Gladstone, Jason; Worden, Daniel Where Writing Begins: A Postmodern Reconstruction By Michael Carter By Gerhard Hoffmann
Yardımcı Kaynaklar Constructive Postmodernism: Toward Renewal in Cultural and Literary Studies By Martin Schiralli Rediscovering Values: Coming to Terms with Postmodernism By Hugh Mercer Curtler From Modernism to Postmodernism: Concepts and Strategies of Postmodern American Fiction

Ders İle İlgili Dosyalar