Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
VİKTORYA DÖNEMİ ROMANI - I Birinci Düzey ELIT303 Seçmeli 5 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Ingilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MELİH KARAKUZU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan canlı video konferans şeklinde
Dersin Amacı Bu dersin amacı 19.yüzyılda İngiltere''''''''''''''''de bu türün altın çağı olarak bilinen dönemden bazı önemli eserlerini incelemektir. Roman, tarihsel olarak diğer uzun anlatım biçimlerinden,psikolojik ve sosyolojik olarak realist kişilikleri ve olayları ortaya koyması bakımından farklıdır.Viktorya dönemi romanlarıfilm ve dizi yapımcıları tarafından çok tercih edildi.Üzerinde durduğumuz romanlar özellikle insan sorununu inceler,toplumun bireyleri temelde zenginlikleri ve güçleriyle nasıl yargıladıklarını,çocukların nasıl zor işte çalıştırıldıklarını, gender konularını, kadının durumunu ve dandy imajını inceler.
Dersin Tanımı Öğrenciler farklı Avrupa ülkelerinden farklı yazarların 19.yüzyılda yazılmış bazı seçmelerini okuyacaklar. Öğrenciler bu romanlardaki ortak temaları analiz edecekler ve zamanın tarihsel, kültürel ve sosyal akımlarıyla bağlantı kuracaklar. Öğrenciler texlerin analizlerini yapacaklar,konuları,imajları,ritorik araçları ve üslup tekniklerini tartışacaklar.

Dersin İçeriği
1 Ders müfredatının açıklanması ve derse giriş yapılması.
2 Genel: Victorianism. Cultural values of the Victorian society. Types of the Victorian Novel: History and Conventions of the Victorian Novel
3 The 19th century novel: characteristics
4 Forms and conventions of the novels; types of realism
5 Charlotte Bronte: Jane Eyre
6 Emily Bronte: Wuthering Heights
7 Revision
8 Arasınav
9 Charles Dickens: Hard Times
10 Charles Dickens: Oliver Twist
11 W.M. Thackery: Vanity Fair
12 George Eliot (Mary Ann Evans): Middlemarch
13 Thomas Hardy: Tess of the D’Urbervilles
14 Konuların gözden geçirilmesi
15 Yılsonu sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 - öğrencilerin altın çağ olarak adlandırılan 19.yy daki bu türden bazı önemli eserleri incelemeleri
2 - realismi farklı yönlerden karşılaştırmak
3 - ilk, orta ve son Viktorya Döneminin sosyal, siyasi, ekonomik ve kültürel içeriğini incelemek
4 - çeşitli türlerdeki romanları analiz etmek ve sunmak
5 - çeşitli türlerdeki realismi incelemek
6 - Viktorya Döneminin and Viktorya romanlari hakkinda öğrenmek
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 7 8 56
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 3 2 6
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prewitt Brown, Julia. A Reader’s Guide to the Nineteenth-Century English Novel, Macmillan Publishing Comp., New York (any edition)
Yardımcı Kaynaklar James, Louis. The Victorian Novel, Blackwell Publishing, UK, USA, 2006 A Concise Companion to the Victorian Novel, ed. Francis O’Gorman, Blackwell Publishing, UK, USA, 2005 A Companion to Sensation Fiction, ed. Pamela K. Gilbert, Wiley-Blackwell: USA, 2011

Ders İle İlgili Dosyalar