Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA METİN ÇÖZÜMLEME İkinci Düzey İLB 624 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Şükrü BALCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli LECTURE
Dersin Amacı Dersin amacı, iletişim araştırmaları hakkında betimleyici düzeyde bilgi birikimini sağlamaktır. Bu derste, iletişim araştırmalarında en sık kullanılan yöntemler arasında içerik çözümlemesi, söylem analizi, göstergebilimsel, alımlama analizi vb. çözümleme yöntemlerinin öğrencilere kavratılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bu derste, dergi, gazete, televizyon gibi medya metinleri üzerinden analizler yapılabilmesi için farklı yöntemler öğretilecektir.

Dersin İçeriği
1 Bir yöntem olarak içerik çözümlemesi: Tanımlama, tarihsel gelişimi ve aşamaları
2 Türkiye’de İçerik Çözümlemesi yönteminin kullanıldığı araştırmalarının genel bir panoraması.
3 Bir yöntem olarak Söylem Analizi: Tanımlama ve uygulama örneği
4 Türkiye’de Söylem Analizi yönteminin kullanıldığı araştırmalarının genel bir panoraması.
5 Bir yöntem olarak alımlama analizi: Tanımlama ve uygulama örneği
6 Türkiye’de Alımlama Analizi yönteminin kullanıldığı araştırmalarının genel bir panoraması.
7 Bir yöntem olarak Göstergebilimsel Çözümleme: Tanımlama ve uygulama örneği
8 Vize
9 Bir yöntem olarak Göstergebilimsel Çözümleme: Tanımlama ve uygulama örneği
10 Türkiye’de Göstergebilimsel Çözümleme yönteminin kullanıldığı araştırmalarının genel bir panoraması.
11 Türkiye’de Göstergebilimsel Çözümleme yönteminin kullanıldığı araştırmalarının genel bir panoraması.
12 Türkiye’de Göstergebilimsel Çözümleme yönteminin kullanıldığı araştırmalarının genel bir panoraması.
13 Türkiye’de Göstergebilimsel Çözümleme yönteminin kullanıldığı araştırmalarının genel bir panoraması.
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bir bilimsel araştırma tasarımının aşamalarını doğru tanımlar
2 Bilimsel araştırma raporu yazımı konusunda gerekli donanıma sahip olur
3 Bilimsel bir araştırmayı nitel/ nicel araştırma yöntemlerine uygun biçimde tasarlayabilir, yürütebilir ve sonuçlarını raporlaştırabilir.
4 Araştırma yöntemleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları doğru tanımlar
5 Bir yöntem olarak içerik çözümlemesini bilir, kodlama cetveli hazırlayabilir, örnek bir metin üzerinde içerik çözümlemesi yöntemini kullanabilir.
6 Bir yöntem olarak söylem analizini bilir; örnek bir metin üzerinde söylem analizi yöntemini uygulayabilir
7 Bir yöntem olarak göstergebilimsel çözümleme yöntemini bilir; örnek bir metin üzerinde göstergebilimsel çözümleme yöntemiyle analiz yapabilir
8 Bir yöntem olarak alımlama analizini bilir, örnek bir olay üzerinde hem kaynağı oluşturduğu mesajın ve hem de alıcının çözümlediği mesajın anlamları arasındaki ilişkiyi çözümleyebilir.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 21 3 63
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 15 1 15
Sunum / Seminer hazırlama 15 2 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 15 2 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Siyasal İletişim Sürecinde Seçimler, Adaylar, İmajlar. Konya: LiteraTürkAcademia Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar 1.Türkdoğan, Orhan & Gökçe, Orhan (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi. Konya: Çizgi Kitabevi. 2.İnceoğlu, Yasemin &Çomak, Nebahat A. (2009). Metin Çözümlemeleri. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. 3. Güllüoğlu, Özlem (Ed.) (2012). İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri: Görsel Metin Çözümleme. Ankara: Ütopya Yayınları. 4.Güllüoğlu, Özlem (Ed.) (2012). İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri: Yazılı Metin Çözümleme. Ankara: Ütopya Yayınları. 5.Özer, Ömer (2011). Haber Söylem İdeoloji: Eleştirel Haber Çözümlemeleri. İstanbul: Literatürk Yayınları. 6.Özer, Ömer (Ed.) (2012). Haberi Eleştirmek: Araştırma Alanlarına Göre Eleştirel Haber Çalışmaları. İstanbul: Literatürk Yayınları. 7.Şeker, Mustafa & Şeker, Tülay (Eds.) (20099. Terör ve Haber Söylemi. İstanbul: Literatürk Yayınları. 8.Atabek, Gülseren Ş. & Atabek, Ümit (Eds.) (2007). Medya Metinlerini Çözümlemek. Ankara: Siyasal Kitabevi. 9.Yavuz, Şahinde (Ed.) (2005). Medya ve İzleyici: Bitmeyen Tartışma. Ankara: Vadi Yayınları. 10.Parsa, Seyide & Parsa, Alev Fatoş (2002). Göstergebilim Çözümlemeleri. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi. 11.Geray, Haluk (2004). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi. 12.Balcı, Şükrü; Tarhan, Ahmet & Bal, Enes (2013). Medya ve Siyasal Katılım: 2011 Genel Seçimleri Konya Araştırması. Konya: LiteraTürkAcademia Yayınları. 13.Damlapınar, Zülfikar & Balcı, Şükrü (2014). Siyasal İletişim Sürecinde Seçimler, Adaylar, İmajlar. Konya: LiteraTürkAcademia Yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar