Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > FİBER OPTİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİBER OPTİK Birinci düzey EM 437 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÖMER GALİP SARAÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖMER GALİP SARAÇOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Erdem ASLAN
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste, Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencilerine, optik haberleşmenin en önemli ortamı olan optik fiber dalga kılavuzlarının yapısı, haberleşme özellikleri, teorisi ve uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Optik haberleşmenin temelleri, optik fiberler ve özellikleri, optik fiberlerin uygulamaları ve gerçeklenmesi.

Dersin içeriği
1- Optik fiber haberleşmenin temelleri
2- Optik fiberlerin avantajları ve dezavantajları
3- Fiber optik dalga kılavuzları
4- Fiber optik dalga kılavuzları
5- Optik fiberlerin iletim karakteristikleri
6- Optik fiberlerin iletim karakteristikleri
7- Fiber malzemeleri ve özellikleri
8- Fiber malzemeleri ve özellikleri
9- Optik fiber üretme teknikleri
10- Optik fiber üretme teknikleri
11- Optik fiber bağlantıları ve ek kayıpları
12- Optik fiber bağlantıları ve ek kayıpları
13- Optik fiberlerin kablolanması
14- Optik fiberlerle ilgili güncel konular
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Optik fiber haberleşmenin önemini açıklayabilir.
2- Optik fiberlerin yapısını ve haberleşme özelliklerini açıklayabilir.
3- Elektromanyetik uyumluluğun sağlanması ile ilgili gereklilikleri açıklayabilir.
4- Optik fiberlerin teorisi konusunda hesaplama ve teorik açıklama yapabilir.
5- Optik fiberlerin uygulamalarını tanımlayabilir.
6- Optik fiberlerin uygulamalarını açıklayabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fiber Optik, Prof. Dr. Sedat Özsoy, Birsen Yayınevi, 2009
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar