Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > ÖZEL RELATİVİTE TEORİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖZEL RELATİVİTE TEORİSİ Birinci düzey FİZ 572 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞEN DURMUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYŞEN DURMUŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Tahtada Yüz yüze sözlü anlatım
Dersin amacı Fiziğin temel kuramlarından olan özel relativite, modern fiziğin anlaşılması için gerekli bir kuramdır. Bu derste özel relativite hakkında, herhangi bir alandaki yüksek lisans ve doktora dersleri için yeterli olacak düzeyde özel relativite bilgisinin kazandırılması ve öğrenciye Özel Rölativite Teorisinin anlamını , sınırlarını ve içerdiği konuları kavratmak amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders Einstein''''ın Görelilik Teorisinin temel fikir ve denklemlerini tanıtmaktadır.

Dersin içeriği
1- Özel Rölativite Teorisi: Klasik Mekaniğin Sınırları, Klasik Mekaniğin Temel İlkelerinin Eleştirisi,
2- Galile İnvaryansı, Michelson-Morley Deneyinin Sonuçlarının Değerlendirilmesi,
3- Galilei göreliliği ve özel relativite teorisinin prensipleri, Lorentz dönüşümleri
4- Lorentz Dönüşüm Denklemleri
5- Özel Rölativite Teorisinin Temel İlkeleri,
6- görelilikte enerji ve kütle enerji eşdeğerliği
7- relativistik momentum, kuvvet ve korunum teoremleri
8- Özel Relativite Teorisinin sonuçları
9- zaman genleşmesi, uzunluk büzülmesi ve eşzamanlılığın göreliliği
10- relativistik Doppler kayması ve sonuçları
11- elektrik ve manyetik alanların Lorentz dönüşümleri
12- Lorentz Dönüşümleri ve Kinematik Sonuçları,
13- Dörtlü Vektör Formalizmi ve Minskowski Uzay-zamanı.
14- -
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Rölativite Teorilerine Giriş dersinde ihtiyaç duyulan matematik alt yapıyı nasıl kullanması gerektiğini öğrenecektir.
2- Rölativite konularını temelde öğrenebilecektir.
3- Bir çok bilim dalında ve anabilim dallarında disiplinler arası çalışmayı öğrenebilecektir.
4- Farklı öğretim materyallerini değerlendirebilecektir.
5- Bölümde verilen temel dersleri teorik kısmının teknolojideki uygulamada daha rahat kavrama kabiliyetini sağlaması.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 40 40
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Concepts of modern physics, Arthur Beiser Çağdaş Fiziğe Giriş, Prof. Dr. Ahmed Yüksel Özemre Çağdaş Fiziğe Giriş Problem kitabı, Prof. Dr. Ahmed Yüksel Özemre
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar