Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİLBİLGİSİ VE KELİME ÖĞRETİMİ Birinci Düzey ELAN355 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SENİYE VURAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Sunu, tartışma
Dersin Amacı İngilizce öğretiminde gramerin yeri, öğretilmesi ve öğretilmemesinin gerekliliği ile ilgili farklı fikirler ve bunları destekleyen teoriler ve öğretim metotları, gramer ve kelime öğretimi ile ilgili farklı yöntem, teknik ve metotlar ve gramer öğretiminde verilmesi gereken kararları etkileyen faktörler hakkında öğrencilere farkındalık kazandırmak ve bunların sınıfta uygulanması ile ilgili pratik bilgileri tartışmak.
Dersin Tanımı İngilizce öğretiminde gramer ve kelime öğretimi için farklı metot, teknik ve teorileri tartışmayı hedefleyen bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Dersin, ders materyallerinin ve izlencenin tanıtımı Gramer öğretiminin önemi ile ilgili video
2 Gramer Öğretimi Bölüm 1- Gramer nedir?
3 Bölüm 2- Neden gramer öğretmeliyiz?
4 Bölüm 3- Gramer kurallarla nasıl öğretilir? Tümevarımcı, kural odaklı yaklaşım
5 Bölüm 4- Gramer örneklerle nasıl öğretilir? Tümdengelimci, kural keşfetme yaklaşımı
6 Bölüm 5- Metinlerle gramer öğretimi
7 Bölüm 8- Gramer derse nasıl entegre edilir?
8 Bölüm 10- Gramer nasıl öğretilmez?
9 Kelime öğretimi- Bölüm 1- Kelime neyi içerir?
10 Bölüm 2- Kelime nasıl öğrenilir?
11 Bölüm 5- Kelime nasıl sunulur?
12 Bölüm 6- Kelime nasıl kullanılır?
13 Bölüm 7- Kelime parçacıklarını ve gruplarını öğretmek
14 Bölüm 9- İyi kelime öğrenicileri nasıl yetiştirilir?
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler gramer ve kelime öğretiminde farklı teoriler ve bunların sınıf içi uygulamaları ile ilgili bilgiye sahip olacaklardır.
2 Öğrenciler İngilizce öğretiminde gramerin yeri, gramer öğretiminin gerekliliği ile ilgili farklı inanç, teori ve öğretim metotları, gramer ve kelime öğretiminde farklı metot ve teknikler ve gramer ve kelime öğretiminde verilmesi gereken kararları etkileyen faktörler hakkında bilgi ve farkındalık kazanacaklardır.
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Thornbury, S. (2012) How to Teach Grammar, Harlow: Pearson. Thornbury, S. (2002) How to Teach Vocabulary, Harlow: Pearson.
Yardımcı Kaynaklar pdf ve makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar