Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME Birinci Düzey GK 009 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. EMİNE GÜNERİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Eğitim fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmeni adaylarının bireysel kariyer gelişimi planını yapabilmelerini, kariyer stratejisi oluşturabilmelerini, kendi alanlarıyla ilgili kariyer seçeneklerinden haberdar olmalarını, iş başvurularında kullanılan evrakların nasıl hazırlanacağını öğrenmelerini sağlamak.
Dersin Tanımı Bireysel kariyer gelişimini

Dersin İçeriği
1 Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamaları
2 Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamaları
3 Bireysel kariyer gelişimi, kariyer stratejisinin oluşturulması, kariyer planlama modeli
4 Bireysel kariyer gelişimi, kariyer stratejisinin oluşturulması, kariyer planlama modeli
5 Bireysel kariyer gelişimi, kariyer stratejisinin oluşturulması, kariyer planlama modeli
6 Fen Bilimleri öğretmenlik alanlarında kariyer seçenekleri
7 Fen Bilimleri öğretmenlik alanlarında kariyer seçenekleri
8 Fen Bilimleri öğretmenlik alanlarında kariyer seçenekleri
9 Fen Bilimleri öğretmenlik alanlarında kariyer seçenekleri
10 Fen Bilimleri öğretmenlik alanlarında kariyer seçenekleri
11 Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri
12 Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri
13 İş görüşmesi, amaçları, yöntem ve türleri
14 İş görüşmesi, amaçları, yöntem ve türleri
15 İş görüşmesi, amaçları, yöntem ve türleri
16 Görüşmeye hazırlık ve görüşme aşamaları
17 Görüşmeye hazırlık ve görüşme aşamaları
18 Görüşmeye hazırlık ve görüşme aşamaları
19 Görüşmelerde karşılaşabilecek durumlar; soru tipleri, vücut dili-bedensel işaretler
20 Görüşmelerde karşılaşabilecek durumlar; soru tipleri, vücut dili-bedensel işaretler

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kariyer kavramını bilir.
2 Kariyer planlama ve aşamalarından haberdar olur.
3 Bireysel kariyer stratejisi oluşturur ve uygular.
4 Fen Bilimleri öğretmenlik alanlarındaki kariyer seçeneklerinden haberdar olur.
5 Fen Bilimleri öğretmenlik alanlarındaki kariyer seçeneklerinden haberdar olur.
6 Özgeçmiş çeşitlerinden haberdar olur.
7 Özgeçmiş hazırlar.
8 İş görüşmelerinde neleri dikkat edilmesi gerekir haberdar olur.
9 İş görüşmelerinde karşılaşılabilecek sorulardan haberdar olur.
10 Vücut dili-bedensel işaretlerin iletişimdeki öneminden haberdar olur.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 26 338
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 10 100
Ödevler 14 14 196
Sunum / Seminer hazırlama 14 14 196
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     830
AKTS     33.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   7
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   107

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar https://ytnk.tv

Ders İle İlgili Dosyalar