Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
VİKTORYA DÖNEMİ ROMANI Birinci Düzey ELIT304 Seçmeli 6 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Viktorya Dönemi I.Dersiile ilgili geçmiş bilgiler
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. CRISTINA MIRELA NICOLAESCU,Öğretim Görevlisi EMEL AYCAN ASMA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE EĞİTİM
Dersin Amacı Viktorya Dönemi Romanı II.dersiViktorya Döneminin ortalarından sonuna kadar yazılmış olan romanların çalışmasını içerir.Bu ders Viktorya Romanının farklı formlarını ortaya koyar ve 19.yy İngiltere''sini kendine has yapısıyla ve dönemiyle birlikte inceler.
Dersin Tanımı Bu ders, 19.yy ingiltere sinin altın çağında yazılmış olan romanlarla aşina olmayı ve onları analiz etmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği
1 Ders müfredatının sunulması ve derse giriş yapılması.Diğer roman türleri:duygusal, politik, tarihsel, fantastik, psikolojik, dedektif,..
2 Konuların gözden geçirilmesi:Türler,üslup çeşitleri, melodrama, gotik, fantazi, realizm, natüralizm, din, bilim...
3 sensation romanları:Wilkie Collins,The Woman in White
4 sensation dan sonra realizm(melodrama, sensation, trajedi ve yeni roman),Thomas Hardy The Mayor of Casterbridge
5 Bilim ve psikoloji: Robert Louis Stevenson “The Strange Case of Dr. Jekyll & Mr. Hyde” 16- - 17- - 18- - 19- - 20- -
6 Oscar wilde:Dorian Gray''''in Portresi
7 İngiltere''''nin durumu ile ilgili romanlar:(Tarihsel ve politik romanlar :Disraeli and Charles Kingsley
8 Arasınav
9 sosyal romanlar:(gender roles)Elizabeth Gaskell “North and South”
10 dedektif romanları:Wilkie Collins “The Moonstone”
11 Bilim ve teknoloji:(fantasy, utopia): H G Wells “The Time Machine”
12 İngiltere''nin durumuyla ilgili romanlar:Imperialism and colonialism Joseph Conrad “Heart of Darkness”
13 Viktorya dönemi ile ilgili son değerlendirmeler...
14 Sömestrinin tekrarı
15 Final sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler viktoryanizm kavramını ve onun sosyo-tarihsel bağlamını ifade edebileceklerdir.
2 Dersi alan öğrenciler eserlerin bölümlerini analiz edeceklerdir ve dönemin tarihsel, kültürel ve sosyal akımlarıyla bağlantı kurabileceklerdir.
3 viktorya dönemi romanının önemli özelliklerini açıklayabileceklerdir ve tanımlayabileceklerdir.
4 Viktorya döneminin önemli formlarını açıklayabileceklerdir.
5 Viktorya dönemi romanında yansıtıldığı şekliyle gender, sınıf, empire konularını tartışacaklardır.
6 Viktorya dönemi romanını etkileyen bilimsel keşifleri, politik düşünceleri inceleyip açıklayacaklardır.
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 7 8 56
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 3 2 6
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı James, Louis. The Victorian Novel, Blackwell Publishing, UK, USA, 2006
Yardımcı Kaynaklar A Concise Companion to the Victorian Novel, ed. Francis O’Gorman, UK&USA: Blackwell Publishing, 2005 A Companion to Sensation Fiction, ed. Pamela K. Gilbert, USA: Wiley-Blackwell, 2011 Terence Wright. Elizabeth Gaskell “We are not angels”. Realism, Gender, Values. UK: Macmillan Press Ltd, 1996 John Sutherland. Victorian Fiction. Writers, Publishers, Readers. UK: Palgrave Macmillan, 2006 Lyn Pykett. The ‘Improper’feminine. The Women’s Sensation Novel and the New Woman Writing. London&New York: Routledge,1992 Andrew Sanders. The Victorian Historical Novel 1840-1880. UK: Palgrave Macmillan, 1978 Carolyn W. de la L. Oulton. Literature and Religion in Mid-Victorian England. From Dickens to Eliot. Palgrave Macmillan, 2003

Ders İle İlgili Dosyalar